با زنده شدن زاینده‌رود پس از ۱۳ ماه انتظار،شهروندان اصفهانی این فرصت کوتاه همنشینی را غنیمت شمرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، زاینده رود برای مردم اصفهان تنها یک رودخانه نیست، رودی است که از قلب شهر و مردم اصفهان عبور می‌کند، اگر با اصفهانی‌ها صحبت کنید متوجه می‌شوید که عشق به زاینده رود در وجود آنان ریشه دار است.

درهمین چند روز که زاینده رود در اصفهان جاری شده شهر جان دوباره‌ای گرفته، چون زنده رود همانگونه که از نامش پیداست رودی زندگی بخش است.

حالا پس از سیزده ماه چشم انتظاری مردم و درخواست‌های مکرر کشاورزان زاینده رود دوباره جاری شده تا شهروندان به لطافت جریان این رود دلخوش شوند و باغ‌های غرب و مزارع شرق اصفهان قدری از عطش خود بکاهند.

زاینده رود اصفهان

نوید دوباره زندگی با جاری شدن زاینده‌رود

محمود چیتیان سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: در نخستین ساعت بامداد بیستم تیر ۱۴۰۰ خروجی دریچه‌های سد نکوآباد مبارکه برای تحویل حقابه کشاورزان شرق اصفهان افزایش یافت.

او ادامه داد: جریان زاینده رود از زمان بازگشایی سد نکوآباد به مدت ۱۰ روز برای کشاورزان شرق است و احتمال دارد حدود هشت روز آب در اصفهان جاری باشد.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان یادآور شد: مطابق اسناد موجود با توجه به اینکه حقابه کشاورزان شرق بیش از غرب اصفهان است، میزان آب رهاشده بیشتر بوده است.

چیتیان یادآور شد: خروجی آب سد زاینده رود از عصر نهم تیر براساس مصوبه کارگروه سازگاری با کم آبی به میزان محدودی صرفا برای جلوگیری از خشک شدن درختان باغ‌های غرب اصفهان افزایش یافته بود.

رودخانه

همه جا حرف از زاینده رود است

یکی از شهروندان اصفهانی که در حال قدم زدن کنار زاینده رود بود در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با جاری شدن زاینده رود حال و هوای شهر اصفهان تغییر کرده است، بازهم مردم خوشحال هستند و با نشاط و آرامش کنار رودخانه قدم می‌زنند.

او ادامه داد: اصفهان با زاینده رود جان دوباره گرفته، اصفهانی‌ها به این رودخانه علاقه غیرقابل وصفی دارند، از چند روز گذشته که خبر بازگشایی زاینده رود پخش شد همه جا صحبت از زنده رود است و مردم بسیاری از مشکلات را فراموش کرده اند.

این شهروند اصفهانی بیان کرد: فقط آرزو می‌کنیم این جریان هر چند اندک دائمی باشد، چون زندگی کشاورزان اصفهان به این رودخانه گره خورده است، علاوه بر این کارشناسان معتقدند پدیده فرونشست و گرمای بی سابقه اصفهان به فصلی شدن جریان زاینده رود مربوط است.

خوشحالی اصفهانی ها

خاطرات ناب اصفهانی‌ها در جوار زنده رود

یکی از سالمندان اصفهانی، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بهترین خاطرات کودکی تا جوانی ما کنار این رودخانه گذشته است، قدم زدن کنار بستر خشک زاینده رود از بدترین صحنه‌هایی است که در این چند دهه زندگی دیده ام.

او ادامه داد: زاینده رود به زندگی مردم این شهر گره خورده و نمی‌توان آن را جدا کرد، از وقتی زنده رود زنده شده، شادی و امید هم به اصفهان بازگشته، این روز‌ها شهروندان زیادی نشستن و قدم زدن کنار زاینده رود را به هر کار دیگری ترجیح می‌دهند.

این شهروند اصفهانی بیان کرد: بعضی از مردم می گویند چرا در شرایطی که فقط ۱۰ روز زاینده رود جریان دارد باید خوشحال باشیم، اما در پاسخ به آن‌ها می‌گویم باید همین چند روز را غنیمت شمرد و کنار بستر رودخانه آمد و فقط دعا کرد تا خشکسالی از بین برود و بازهم زنده رود را پر تپش ببینیم. 

مردم اصفهان

رودخانه‌ای که با طراوت و زندگی را با خود به همراه آورده

یکی دیگر از شهروندان که صبح زود به کنار بستر رودخانه برای ورزش کردن آمده، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ورزش در کنار زاینده‌رود حس و حال دیگری دارد، من هر روز برای ورزش و پیاده روی به بوستان‌های حاشیه زاینده رود می‌آیم، اما حالا که زاینده رود جریان پیدا کرده ورزش هم حال بهتری به انسان می‌دهد.

او افزود: مردم شهر اصفهان زاینده رود را فقط یک رودخانه نمی‌دانند و به آن احساس ویژه‌ای دارند، زاینده رود برای ما معنای زندگی می‌دهد، اما در بقیه استان‌ها که رودخانه دارند این حس میان مردم و رودخانه به این شدت دیده نمی‌شود. 

دائمی بودن زاینده رود خواسته مشترک اصفهانی‌ها

این شهروند عنوان کرد: بعضی از پل‌های شهر اصفهان ترک خورده و دچار فرونشست شده اند، این‌ها غم‌های بزرگی است، کشاورزان ضرر و زیان‌های فراوانی کرده اند و هیچ یک از مسئولان پاسخگوی آن‌ها نیستند این موارد گوشه‌ای از ضرر‌های فصلی شدن جریان زاینده رود است که مردم اصفهان با آن‌ها دست به گریبان شده اند.

او خاطر نشان کرد: قول و وعده‌های مسئولان برای جریان دائمی زاینده رود تاکنون عملی نشده، اما امروز این خواسته همه مردم است که بار دیگر زنده رود را در اصفهان، جاری ببینند.

بدون شک درخواست کشاورزان و مردم اصفهان جاری بودن همیشگی زاینده رود است امری که پس از قول‌های فراوان هنوز عملی نشده است، حال باید دید مسئولان برای گذر از این مشکل چه راهکار‌هایی را در پیش می‌گیرند.

 

گزارش از سپیده صالحی

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان
۰۱:۱۵ ۳۰ تير ۱۴۰۰
زنده باد خوزستان و خوزستانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
من عنوان ي اصفهانی درخواست دارم که مشکل مردم خوزستان را حل کنید تا کی باید مسئولان سرشونا تو برف می‌کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
رسول الشیبانی
۱۶:۲۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
سه روز دیگه دمای بعضی مناطق خوزستان میرسه به54درجه. خاهشا مشکل آب روستاها و شهرک های خوزستان رو برطرف کنید. آب نهرها هنوز کمه.
حرارت شدید پیش رو میتونه سختی قحطی رو دوبرابر کنه. مردم خوزستان رو خشمگین تر از این نکنید.
Armenia
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
همه هموطن هستیم ،بنده نه خوزستانیم نه سیستانی ولی یک سوال از مسئولین برای شهرهای خشک دیگه ایران چکاری انجام دادید؟سوال من سوال خیلی از مردم ایران هست،چرا باید شهرهای پراب بااین اوضاع مواجه بشن!؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید محاوی
۱۵:۰۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
با آب غصبی و نابودی خوزستان این آب غصبی اسید میشود ولی نمیبینیم بعد متوجه خواهیم شد وقتی آب غصبی باشد.. استغفرالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
دو کلمه از مادر عروس
Iran (Islamic Republic of)
بوعلی الفلاح الاهوازی
۱۶:۲۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
جناب آقای محاوی. برادر من. خواهشا تفرقه افکنی بین مردم نکن. همینجوریش تو بعضی شهرها مثل سوسنگرد دارن وضعیت جنگی راه میندازن. اینطور حرف زدن ها موجب خوشحال شدن گروه هایی همچون انضال الاحوازیه و ... میشه. اصفهان هم با خشکسالی مواجه شده. باید هم رو درک کنیم.
همین حرف ها موجب به شهادت رسیدن جوونی مثل مصطفی النعیماوی شد. درست میشه. صبر لازمه. فعلا باید با این سختی طاقت فرسا کنار اومد.
Iran (Islamic Republic of)
رئیسی
۱۵:۰۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
خوشحال شدن مردم اصفهان به چه قیمتی؟ به قیمت نابودی زندگی مردم چهارمحال؟ چرا کسی برای این استان مظلوم حقی قائل نیست؟ مسئولین باید پاسخگو باشند، بسیاری از شهرهای چهارمحال حتی آب شرب ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
به چه قیمتی؟! به قیمت نابود کردن استان خوزستان وریختن خون مردم مظلوم خوزستان واز بین بردن اکوسیستم، کشاورزی، احشام مردم مستضعف و فقیر استان خوزستان...؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۹ تير ۱۴۰۰
خیلی از این حرف ها بیشتر به حرف های فارسی زبانان آلبانی شبیه هست تا حرف های ملت ایران که خونشان با هم مخلوط شده
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۰۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
هیچ دوره ای در تاریخ اصفهان پیدا نمی شه کرد که این شهر این قدر ضربه خورده باشه چه به لحاظ زیست محیطی چه به لحاظ فرهنگی رودخانه زنده رود را به مرده رود تبدیل کرد.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۰۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
هیچ دوره ای در تاریخ اصفهان پیدا نمی شه کرد که این شهر این قدر ضربه خورده باشه چه به لحاظ زیست محیطی چه به لحاظ فرهنگی مگر دوران که رودخانه زنده رود را به مرده رود تبدیل کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
از نظر من جنگ جهانی سوم بر سر آبه همین الانش هم تو کشور خودمون این اتفاق افتاده اگرم کاری هم نکنیم این حادثه حتی تا شمال کشورم پیش میره از نظرم وقتی آب مهم ترین مایع حیاته بهنره دستگاه های آب شیرین کن مثل کشور های حاشیه خلیج فارس بزنن درسته هزینه زیاد و آثار بدی مثل گرما داره ولی باز بهتر از اینه که بین مردم کشورمان برای اب دعوا بشه
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۰:۵۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
شما بگو اگه آب اصفهان از کارون کرخه پس از کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
دلبندم آب اصفهان از کوهرنگ است که از کوه های چهار محال می آیند
من نمی دانم چرا می گویند آب اصفهان از کارون است یک تونل آب زدند که آن هم به برکت تدبیر و امید هنوز دارند تمامش می کنند
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۰:۳۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
خیلی جالبه! سیلی بی لیاقتی استاندارها باید مردم خوزستان و اصفهان بخورن ! مردم رو به جون هم میندازن و کنار میشینن!مردم کمی آگاهانه تر رفتار کنید کسی از بی آبی لذت نمیبره !همه میخوان که همشهریانشون و خانوادشون بتونن از دیدن رودخانه جاری شهرشون لذت ببرن چیزی که این وسط نادرسته خواسته ما نیست بلکه مدیریت گروهی مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
الدهلاوی
۰۹:۵۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
بعض کامنت هارو مطالعه کردم. واقعا بوی تفرقه عرب و عجمی میده. مردم به این نظرات متوجه نشوند.همه از این کشور هستیم و هر اشکالی که پیش بیاد با اتحاد با هم درستش می کنیم. ولی از مسوولین مربوطه خواهم که وضع موجود در خوزستان را دریابد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
سلام من یه چهارمحالی ام نه اصفهان را دیدم نه خوزستانا اما از اون روزی که فهمیدم خوزستان آب نداره تو این گرما هفته ای یه بار بیشتر اجازه نمیدم بچه‌ها حمام کنن شب ها بیشتر لامپ ها را خاموش میکنم با دست لباس میشورم با دست جارو میکنم تا مشکل هم وطنانم رفع بشه خیلی از مشکلات با هم کاری رفع میشه چرا تفرقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
دمت گرم.درود بر شرافتت چهارمحالی. این یعنی انسانیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
درود بر غیرتت چهار محالی . پیامی از خوزستانی
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۵:۲۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
درود بر غیرتت چهارمحالی.پیامی از خوزستانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
عزیزان بااین حرفها ومقصر کردن همدیگر فقط ایجاد تفرقه بین مردم شهید پرور اصفهان وخوب خوزستان است پس این همه بارون که اومده بود داخل خونه های خوزسنانی ها را خراب کرده بود وما از داخل تلوریون می دیدبم چه شدا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۵۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
واقعا اونهابی که فکرمیکنن اب ازخوزستان به اصفهان میاد,بی سوادن,لااقل تحقیق کنید,کدام اب,ازکجا,خوزستانی های عزیز,یادتون نره سیل سال ۹۸ اول ازهمه اصفهانی ها به داد شمارسیدن,ضمنن اول جنگ وقتی تو هویزه گاو جلو نیروهای بعثی سرمیبریدین,بچه های لشکرامام حسین اصفهان جلوی عراقی ها ایستادن,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
شما لیسوادید که نمیدکنید سرچشمه کارون کوهرنگ بختیاربست که سه تونل و سد روش زدن که اب به فلات مرکزی ایران یعنی اول اصفهان و بعد قن و کرمان و کاشان و سلفچگان برسد. سهید جهان ارا با چنگ و دندان با جوانان خوزستان در ابتدای جنگ مقاکمت کردند که عراق به تهران نرسد. تاریخ رت برعکس ورق زدی اون موقعداصفهانی کجا بود واقعا متلسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
خوزستان را دریابید


#کارون
#کرخه
#هورالعظیم
#خوزستان_تشنه_است
Germany
ناشناس
۰۳:۲۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
جواب مردم تشنه خوزستان تیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
سهید،شهروند اهوازی
۰۰:۲۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
درود به شما
زاینده رود متولد شد عنوان قشنگی ست،ما خوزستانی ها هم هنگام سفر به اصفهان از زنده بودن این رودخانه لذت میبریم،ولی درج این مطلب در این شرایط که زنده شدن زاینده رود با نابودی کارون و کرخه و تالاب‌های همیشه زنده خوزستان استوار شد به معنی پاشیدن نمک بر زخم کهنه ی مردم مظلوم خوزستان است،پنج شاخه از کارون و یک شاخه از کرخه یا بهتر بگویم از پیکر تک تک خوزستانی ها جدا شد
Iran (Islamic Republic of)
مالمیر
۰۰:۲۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
من خوزستانی هستم ساکن اصفهان وهمسایه ای دارم که مادر دو شهید بزرگوار هستش و درختی دارن تو کوچه پر میریزه وهمه همسایه ها اعتراض میکنن و نزدیک در حیاط ماست من مرتب تمیز میکنم بخاطر اینکه احترام به شهدا و مادران عزیز و گرامی شهدا که برای ما خوزستانی ها جان فشانی کردن .من از خوزستانی های عزیزم میخاهم اتحاد وبرادری را مثل زمان جنگ داشته باشند ویک مشت شاه دزد بین دو استان اصفهان وخوزستان را بهم نزنند و از اون ور خودشون راحت به دزدی هاشون برسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۹ تير ۱۴۰۰
سلام ،
شرمنده دوست عزیز،منم خوزستانیم
ولی این مطالب و حرف و حدیث و یادمون نره که از اصفهان رشد داده شد،ماهم بی احترامی ک نکردیم،
یه چیزه دیگه، خیلی میبخشیدااا،اگه اصفهان جایه اهواز و اهواز جایه اصفهان بود ما چ میکردیم،از خونگرم بودنمون که نیازی به تعریف نداره ولی بگوو چ میکردیم،کف میزدیم برا عراقی هااا،..وووو،اگه اصفهان نمیومد ک وظیفه بود بیاد با دستور هم اومددد،تهران میومد شیراز میومد گرگان میومد،تبریز میومد ،اردبیل میومد،چون وظیفه ملی اینجا حکم میکنه،و بایدددددددد بیان،همین و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
کاش نماینده خوزستان یه تکونی به خودش بده واز حق مردمش نگذره از مسولین مربوطه جواب بخواد( کارون رو دوباره زنده کن)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
این اب نیست
این خون مردم بیچاره خوزستانه که تو رگ های اصفهان جاری شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
نون به نرخ روز خور
Germany
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خدمت اون اصفهانیایی که میگن ما هم تو جنگ با عراق شهید دادیم تا خوزستان آزاد بشه
خوزستان آزاد شد اما به جاش شهر شما آباد شد با بردن آب کارون،بردن نفت و گاز خوزستان،بردن و جمع کردن ثروت کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
تمام ایران آباد شدد،خوزستان نباشه ایران یه شاهی،اصفهان ک جایه خود داررررد
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۲۱:۲۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
قدر آب رابدونیم و الکی آب را هدر ندهیم. آب یعنی پاکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
ملت به حرف اینهایی که می خواهند بین ما تفرقه درست کنند گوش ندید مشکل نه از رحمت خداست نه از اصفهانیان نه از خوزستانی‌ها مشکل مدیران بی لیاقت اند
Iran (Islamic Republic of)
بوعلی الفلاح الاهوازی
۲۱:۱۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خشکسالی امسال ربطی به مردم اصفهان و غیره و ذالک نداره.خداوند آب رو برای همه داده. اشکال میدونی چیه؟؟ اشکال مدیریت بعضی از افراد نالایقه که باور کن اگر این همه آب و بارونی که سال98 اومد مدیریت می شد. الان اصلا خشکسالی نداشتیم.پس تقصیر فارس ها و اصفهانی ها نیست. خیلی از اراضی سرزمین های فارس هم با خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند. دشت های شرق اصفهان هم به آب نیاز دارن. ولی باید مدیریت صحیح بشه. قضیه رو هم لطفا عرب و عجم نکنیم که دشمن از خداشه من و تو که عربیم به جون فارس ها بیفتیم. باید راه حل این قضیه رو پیدا کرد. باید مسوولین رو عوض کنیم تا سالهای بعد این مشکلات رو نداشته باشیم. وخیلی مسایل دیگه که اینجا نمیشه کامل توضیح داد.
و اینکه خدا بزرگه. به جای ناسزا به مردم باقی ولایات بیایم از خدا طلب رحمت کنیم. و اگر خدا باز نعمت داد کفر نعمت نکنیم. دفعه بعد آب هارو ذخیره سازی کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
هی خوزستان خوزستان میکنندموقع جنگ تنهاشهری که به شماپناه دادهمین اصفانیابودندکه کلافولادشهروشاهین شهرودراختیارهمشهریاشمادادندتازه طلبکاریدمااب شمارابردیم بریدیقه استاندارتونا بگیریدکه تو شبکه خبرچرتاپرت تحویل مردم میداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
صدا و سیما وظیفه دارد با برنامه های روشنگرانه به بعضی مردم نادان تفهیم کند ایران خانه مشترکی است که منبع نفت و آب آن در غرب و جنوب غربی، کارخانه های آن در مرکز، معادن و مزارع آن در همه جای این خانه پراکنده اند و اهل این خانه همه از آن سهمی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان
۲۰:۰۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
شمايي كه گفتيد خوزستاني ها توي شاهينشهر مهمان ما هستن و ما هم بايد بگيم كه از اينجا برن لطفا يه سري يه سري به خوزستان بزنيد تا مشاهده كنيد چه جمعيت انبوهي از اصفهاني هاي شما به خوزستان هجوم آورده اند و زندگي ميكنن لطفا شما هم دست همشهري هايتان را بگيريد و از خوزستان ببريد تا ما خوزستاني ها نفس راحتي بكشيم
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۹:۳۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
چقدر ما مردم ساده ایم.اول اینکه هیچ کدام مردم اصفهان هبچ نقشی تواوردن صنعت تواصفهان وکندن چاه وانتقال اب واینهانداشتند دوم اینکه سیاستمدارها نشستند من وشمارا را به جان هم انداختندودارند میخندند.چقدر ساده ایم ما
فقط ی نگاه تاریخی و مطالعه داشته باشید میفهمید اب زاینده رود هیچ ربطی به کارون نداشته و خوزستان هیچ ربطی به حوزه فلات مرکزی نداشته.
اب استان اصفهان خودش داره میره کرمان ویزد
آب استان خوزستان که داره میره عراق
آب استان چهارمحال وبختیاری هم داره میره اصفهان وکرمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
چرا پای کرمان رو می کشی وسط،قضیه ساده است نقشه های زیست محیطی رو ببینین وضع بارندگی هر ناحیه ای معلوم است ،اصفهان رو خودتان با فولاد و ذوب اهنی که حق هرمزگان و بو شهر بود نابود کردید،وقتی اب ندارید غلط می کنید صنعت اب خواه می زنید،شهری که من توش زندگی می کنم برای صنایعش اب از دریا می یاد و برای اشامیدن از اب باران و رودها،ان وقت شما اصفهانی ها چه کار می کنید با این همه ادعا?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مردم فهیم اصفهان بدانند هیچکدام از کسانی که حرف های منفی و نا امید کننده زده اند خوزستانی نیستند چون خوزستانی ها اصفهانی هایی را که با تحمل گرمای خوزستان در کنار آنها برای اعتلای ایران کار می کنند را مشاهده می کنند و اصفهانی ها نیز جمعیت زیادی از خوزستانی ها را که به اصفهان مهاجرت کرده اند در کنار خود در کارخانه ها و شرکت ها مشاهده می کنند کارخانه هایی که محصول آنها نصیب کل ایران و از جمله خوزستان هم می شود. اگر در منطقه ای از ایران مشکلی به وجود آید همه ایرانی ها باید برای رفع آن بسیج شوند مثل مشکل بی آبی مزارع شرق اصفهان که خانواده های کشاورزان را به نابودی دچار می کند یا بی آبی خوزستان که مردم آنجا را به فلاکت می اندازد. مردم ایران با همین روحیه بود که صدام را به چوبه دار نزدیک کردند در حالی که همه ابرقدرت ها از او پشتیبانی می کردند. حرف های ناامید کننده و تفرقه انداز در مرکز سایبری عربستان بدقت بوسیله روانشناسان اجاره ای طراحی و منتشر می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مردم اصفهان و خوزستان همیشه با هم دوست بودند و خواهند بود. همین الان خوزستانی های زیادی در اصفهان زندگی میکنن که مهاجرت کردند. همه ما یک کشور هستیم و حرف های تفرقه امیز هیچ جایی نداره. الان هم مشکل اب یک مشکل مدیریتی هست. بهتره به جای تکرار حرف های کوچه خیابانی مثل اینکه اب کارون را به زاینده رود بردن و ... از مسئولان شهرمان پیگیر مشکلات باشیم. قطعا اصفهان خودش یکی از بزرگترین زیان دیدگان اب هست. اب زاینده رود را به استان های دیگر بردن در حالیکه رودخانه خشک شده و مشکلات زیادی از جمله بیکاری کشاورزان شرق اصفهان را به بار اورده. باید برای حل این مشکل فکر بشه. همچنین برای حل مشکل اب‌خوزستان و خشک شدن اونجا هم باید فکری بشه. چند وقت پیش که خوزستان سیل اومد نشان داد که سد های خوزستان حجم اب خوبی دارن ولی اب به درستی مدیریت نمیشه. سد های زیادی در این استان وجود داره که اب زیادی هم پشتش ذخیره شده و باید با مطالعات علمی این اب را مدیریت کنن
به امید حل مشکلات همه کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
کل ایران به برکت خوزستان سرپاست.نفت گاز آب.گرما و بدبختی هاشو ما میکشیم پول و ثروت و طبیعتش واسه بقیه.ظلم پایدار نخواهد ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
این آب نیست این خون خوزستانی ها ی بدبخته که شما دارید با اون شوق میکنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
والله ۱ماهم راضی نیستیم از چهار محال و زاگرس آب بیاد خوزستانی ها بگن فقط حق ماست
Iran (Islamic Republic of)
عاشق
۱۷:۵۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
سلام علیکم
زاینده رود در کل تاریخ یک رود فصلی بوده و هست و خواهد بود و فقط زمستانها آن هم به برکت نزولات آسمانی جاری میشود و در یک محدوده زمانی است و ار جایی سرچشمه نمیگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
پاینده باد خوزستان تشنه که در ایام اربعین از همه پذیرایی کرد.ولی همان ادمها اب را به روی خوزستان بستند.تکرار حادثه عاشورا در طیفی وسیع نخلها و کشاورزی خوزستان نابود
شد برای اینکه اصفهان برنج بکارند و بیایند عکس یادگاری بر لب زاینده رود بگیرند.ظلم از این بدتر مظلوم ملت خوزستان
بیچاره و مفلوک خوزستان.ننگ بر ظالمان وبی عرضه نماینده های ماست خوزستان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
هموطنان اصفهانی می دانم به اندازه ای فهیم هستید که متوجه شوید حرف های بالا در مراکز سایبری عربستان و آلبانی طراحی و منتشر می شود من خودم خوزستانی هستم و خوشحال از اینکه زاینده رود چند روزی آب در آن جاری شده در کنار آن عکس یادگاری گرفتم. همانطور که من در اصفهان برای ایران خدمت می کنم تعداد زیادی از اصفهانی ها نیز در خوزستان مشغول خدمت به ایران هستند و گرمای آنجا را تحمل می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
اب جمع کنید اصفهانیا ذخیره کنید از این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
سلام بنظرم بایدمراعات حال همدیگروکنیم مثلاکسی که توشمال زندگی میکنه حتی تابستان براش خنکه وهوای دلپذیری داره چراالکی کولرروشن کنیم که برقی به شهرهای جنوبی نرسه یادرزمستان جنوب هواش خیلی دلپذیره والکی بخاری وشعله شوزیادکنیم که به شمال گازبرسه اگه بااین نیت زندگی کنیم وهمدیگرودرک کنیم خیلی خوب میشه آب مهمینطورخوداصفهانیابعدکشاورزی بایدبگن آب وبراجنوب بفرستن تامردم تلف نشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
یه استانو به تماشای زاینده رود زیبا کشونودن اونم وسط تابستون یه گروهو به تماشای مردن احسامو زندگیشون نشوندن ،بنظرتون این کار نتیجه ش چیه؟انگیزه طرف از این کار چیه ایا چیزی جز آشوب هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
عزیز من کمی وسیع تر فکر کن، آب را برای جلوگیری از نابودی احشام و زندگی کشاورزان شرق اصفهان آن هم به مدت فقط 10 روز باز کردند اگر عده ای کنار آن عکس سلفی می گیرند شما را به اشتباه نیندازد.
Germany
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
هزینه ای که اصفهانه وسط بیابون ساخته شده رو دست این کشور گذاشته حالا حالاها ادامه خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
تا حالا جغرافی وتاریخ خوندی چرتوپرت میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۹ تير ۱۴۰۰
هرگز نباید صنایع سنگین به اصفهان منتقل می شد و حالا هم باید برچیده شود،مکان این صنایع کنار دریاست که خب خدا رو شکر همه می دونن ایران توی اصفهون دریا نداره،از نظر تاریخی هم در طول تاریخ بشر دریا نداشته و همین طور ماقبل تاریخ مگر اینکه شما زمان دایناسورها رو به یاد بیاورید که متاسفانه من سنم قد نمی ده شما هم فسیل های زنده هم باشید حافظه تان یاری نمی کنه.
این بود از درس تاریخ و جغرافیای امروز.
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۶:۵۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
هموطنان عزیز که دارید به همدیگه توهین میکنید، در نظر داشته باشید که بی دلیل دارید خودتونو مدیون مردم یک شهر میکنید. همه میدونین که مردم عادی در این اتفاقات در اصفهان و خوزستان و .... هیچ نقشی ندارن.
اینکه بدون اطلاعات دارید به هموطنانتون توهین میکنید، دارید آب به آسیاب اون مسئولین می‌ریزید که دارن تفرقه میندازن .
من که شخصا هر فردی رو که به خاطر این جریانات به من به عنوان یک اصفهانی توهین کرده، حلال نمیکنم. خود دانید.
اصفهانیها چندین ساله که دارن با مشکل خشکسالی و کم آبی ، دست و پنجه نرم میکنن. توهین های مردم خوزستان هم روش. ما که نه کاری کردیم و نه کاری از دستمون برمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
اشتباه نکنید کسانی که توهین می کنند ایرانی نیستند بلکه همان کسانی هستند که امید داشتند ایرانیان پای صندوق رأی نروند ولی امیدشان به یأس تبدیل شد و حالا احساس می کنند دست آویز جدیدی پیدا کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
زنده شدن زاینده رود = نابودی خوزستان، لابی گری اصفهانی ها در همه جا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۳۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
میتونیم وازمون میاد دادا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
به لطف اب خوزستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خوزستان آب ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۵:۵۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
پاینده و بر قرار باد اصفهان زیبا و عزیز و زنده باد و همیشه جاری زاینده رود زیبا نه تنها اصفهان که ایران با غرش زاینده رود جان گرفت چقدر این دیار و سرزمین کهن دوست داشتنی و زیباست .
Iran (Islamic Republic of)
بوعلی الفلاح الاهوازی
۱۵:۴۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
الحمدلله. نوش جون مردم سرزمین فارس ولایت اصفهان. برای خوزستان هم دعا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بی وجدان من خودم هم عرب هستم ابوعلی این دارن از کارون زاینده رود رو زیبا میکنند در حالی که خوزستان آب ندارد
Iran (Islamic Republic of)
بوعلی الفلاح الاهوازی
۱۹:۰۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
همشهری ببین. خشکسالی امسال ربطی به مردم اصفهان و غیره و ذالک نداره.خداوند آب رو برای همه داده. اشکال میدونی چیه؟؟ اشکال مدیریت بعضی از افراد نالایقه که باور کن اگر این همه آب و بارونی که سال98 اومد مدیریت می شد. الان اصلا خشکسالی نداشتیم.پس تقصیر فارس ها و اصفهانی ها نیست. خیلی از اراضی سرزمین های فارس هم با خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند. دشت های شرق اصفهان هم به آب نیاز دارن. ولی باید مدیریت صحیح بشه. قضیه رو هم لطفا عرب و عجم نکنیم که دشمن از خداشه من و تو که عربیم به جون فارس ها بیفتیم. باید راه حل این قضیه رو پیدا کرد. باید مسوولین رو عوض کنیم تا سالهای بعد این مشکلات رو نداشته باشیم. وخیلی مسایل دیگه که اینجا نمیشه کامل توضیح داد.
و اینکه خدا بزرگه. به جای ناسزا به مردم باقی ولایات بیایم از خدا طلب رحمت کنیم. و اگر خدا باز نعمت داد کفر نعمت نکنیم. دفعه بعد آب هارو ذخیره سازی کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
نه تنها دعا می کنیم بلکه از دل و جان آستین ها را بالا می زنیم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۳۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خود خوزستان اب شورب نداره خیلی از شهرها وروستاها اب برای شرب ندارن، این عروسی به شهر شمام میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مشکل زاینده رود فولاد مبارکه و ذوب اهن نیست. مشکل زاینده رود برداشت اب زیاد مناطق بالادست هست. مشکل چاه های غیر مجاز هست. مشکل بردن اب به استان های دیگر هست. صنعت کوچکترین بخش را در مصرف اب کشور داره و بیشترین بخش مربوط به کشاورزی هست. اگر اب را به استان های دیگر نبرند مشکل زاینده رود حتی با وجود فولاد مبارکه و ذوب اهن حل میشه. کم ابی استان های کویری یزد و کرمان باید با شیرین کردن اب دریا حل بشه نه با بردن اب زایندا رود
Iran (Islamic Republic of)
،شهروند اهوازی
۰۰:۲۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
اتفاقا مشکل از روزی شروع شد که فولاد بندرعباس از کنار دریا که قبل انقلاب کنار دریا طراحی شد بعد انقلاب توسط چند وزیر به مبارکه منتقل شد ابتدا اصفهان و سپس چهارمحال و بختیاری و خوزستان را نابود کردند،توصیه میکنم یه سری به گوگل و داستان انتقال فولاد مبارکه که و به طبع آن دهها صنابع زیر دستی پر مصرف آب رو به کویر انتقال دادند رو مطالعه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۱۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
آب رو قطع کردید قسمت وجهت دیگر حالا رهایش کردید کار درست شما انجام نمی‌دهید خدا....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
همون طور که خوزستانی ها جلو دشمن ایستادن و شهیدانی زیادی تقدیم سرزمین شون کردن جلوی تعدی به رودخونه ها و دزدی آب رودها خواهند ایستاد و حاظرن شهید تقدیم سرزمین شون کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
قابل توجهت بیشترین شهدای جنگ تحمیلی متعلق به استان اصفهان است. البته در استان اصفهان هم خوزستانی های زیادی زندگی میکنن که به خاطر جنگ مهاجرت کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بس کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
اگه اینطوره چهارمحالیها باید آب رو روی خوزستان کامل ببندند. همچین میگه آب دزدی انگار سرچشمه آب تو خود خوزستانه
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا گودرزی
۱۵:۱۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
الان هنر کردید؟؟

بنده خدا خوزستانی ها

خوزستان رو به آشوب کشیدید که اصفهان احیا بشه؟

این مردونگیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
طبق امار بخش عمده ای از مصرف اب کشور در بخش کشاورزی هست (ظاهرا یکی از نهاد ها گفته ۹۰ درصد و یک نهاد دیگر گفته ۷۰ درصد). در رتبه بعدی مصرف شرب خانگی قرار گرفته (طبق امار یکی از سایت ها ۷ درصد). و در رتبه اخر هم مصرف صنعت قرار گرفته (۳ درصد).
حالا برید چک کنید که کدام استان صنعتی ترین استان کشور و کدام استان قطب کشاورزی کشور هست. استان اصفهان اگر اول نباشه جزو ۳ استان اول صنعتی کشور هست. استان خوزستان هم که یکی از قطب های کشاورزی کشور هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
تمام واردات و صادرات از خوزستان صورت میگیره

تمام نفت و گاز ایران از خوزستانه اون وقت کارون و میکشن که زاینده رود زنده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
اینو نمیدونن،نفس کشیدن ایران و ایرانی باعث و بانی فقط خوزستانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
حاجی الان چندین سال هست که خوزستانیها تو شاهین شهر اصفهان مهمان ما هستند، خوبه ماوم بگیم چرا اینا نمیرن خوزستان زندگی کنن،تا کی میخاین پاچه بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
هموطن عزیز توجه کنید آنهایی که در نوشتار خودشان را خوزستانی جا زده اند و توهین و تهدید می کنند دشمنان سایبری ایران هستند و سعی زیادی برای عصبانی کردن مردم اصفهان و خوزستان و ایجاد کدورت بین آنها می کنند. دشمنان استعمارگر از اصل تفرقه بینداز و حکومت کن همه وقت و همه جا مخصوصاً در کشورهایی مثل ایران که قومیت های متعدد دارد استفاده می کنند و کمبود آب یک دستاویز طلایی برای آنهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
میشه بفرمایید این زنده شدن چطور میسر شد ؟؟!!!
سایر استان ها بخاطر کم آبی دست از کاشتن برنج و سایر کاشت های پر آب کشیده اند .
طی ۴۰ سال مملکت را به نابودی کشاندید،نه آبی ،نه برفی ،نه بارندگی،نه برقی ،هیچی
همه چی نابود شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
اطلاعات شما به روز نیست، دیگر کسی برنج نمی کارد بلکه فقط در حد زنده ماندن اقلام ضروری کشت می شود.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۵۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
اب زاینده رود با دعا بر نمیگرده ، زاینده رود با حذف مدیران بیکفایتی که توانایی اندیشیدن ندارند احیا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
کاش فقط این طور بود که شما می گویید این ها نفوذی بودند که به طور نامحسوس این بلایا را بوجود آوردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
زاینده رودباآب خوزستان زنده شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
حرف های تفرقه انداز ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
آب زاینده رو از چهارمحال میاد نه از خوزستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۹ تير ۱۴۰۰
مگه میفهمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
من اصفهانی ام،
نمیدونم سرچشمه ی کارون یا زاینده رود، از کجاست؟
فقط اینا میدونم که؛
ما هممون انسان هستیم، و هممون هم، ایرانی، پس نذاریم سر یه سری عقاید قوم گرایانه، هموطن هامون، از تشنگی تلف بشن.. به خدا چند وقته اعصابم خورده برای خوزستانی ها،
.
.
من خودم حاضرم مقداری از سهم آب خودم را بدم بهشون..
اصفهان همیشه معروف بوده به محل انسان های خون گرم و لوتی.. پس‌؛ هوای هموطن هامون را داشته باشیم..
.
.
دوستان عزیز و مهربون خوزستانی، اگر کاری از دست ما بر میاد، بگید...
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۴:۴۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
سرچشمه رود کارون از زردکوه بختیاری است که متاسفانه چند سال است از سرچشمه آن را منحرف کرده وبه فولاد مبارکه و جاهای دگیر میبرن ودیگه آبی سمت ما نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
عامو شما نمیخاد سهم آب خودتون و بدید به خوزستانیها.همونقد که آب و از از سرچشمه های کارون ندزدید برا خودتون کافیه.ممنونتون میشیم.
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۵:۱۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
ممنون برادر اصفهانی از اینکه با ما احساس همدردی دارید سپاسگزارم. من خوزستانی هستم سال 82 خدمت سربازیم اصفهان بود وخیلی بمون خوش گذشت مردمانش خیلی خوبند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
حتما یه مقایسه بین اب پشت سد های خوزستان و اصفهان بکن ببین پشت سد خوزستان پر هست یا خیر. زاینده رود خشک شده و دیگه اب چندانی پشت سد نیست ولی اونقدر اب پشتسد خوزستان هست که باعث سیل شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
درسته خوزستان مستعمره صدام نشد ولی العان مستمره ی دولت ایرانه

به امید اتحاد بختیاری و عرب برای آزادی خوزستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
هر چند امثال تو خیلی دوست داشتند این اتفاق بیافته ولی خوزستان مستعمره صدام نشد چون استانهای دیگه کلی شهید دادند. از جمله همین اصفهان با بیشترین تعداد شهید. در ضمن بختیاریها از قوم لر و اقوام اصلی ایرانند و عرب نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۴۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
سلام ، برادر عزیز شما حق دارید ما همه انسانیم اما درست نیست اب جاهای دیگه رو انتقال بدن به جای دیگه در حالی که اونجا ابی برای شرب ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
سالاری.
داداش همشهری هات شروع کردن اول ،الانم کوتاه بیا نیستن،حرف نداری،
Iran (Islamic Republic of)
اسفندیار رحیمی ریگی
۱۴:۲۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مشکل از خود اصفهانی هاهستش ...میدونی چرا چون من بنده از چهارمحال کنار اصفهان که داره از چهارمحال جون میگیره کار بهم نمیدن اما به کارگر افغانی کارمیدهن ..چرا؟چو
Iran (Islamic Republic of)
دیانا
۱۵:۱۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
چه ربطی به اصفهانی ها و زاینده رود داره مشکل از مسئولین و طرز فکر خودتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
واقعا درسته حیات اصفهان از چهارمحاله بعد میگن شما حق ندارید اصفهان کار کنید چه ربطی به طرز فکر. و مسئولان ما داره گلی؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
چون کاسب نیسی کاسب بیکارنمیمونه حتی تواین موقعیت کارشماپشت میزدوسداری بشینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
عزیزم مشکل از نوع کار کردن خودتونه ، میگن چهارمحالی ها درست کار نمی کنند و توقع زیاد دارند اما افغانی ها خوب کار کنند و توقع کمتر دارند، شما باشی به کدوم کار میدی ؟ البته من خودم ترجیح میدم به هموطن کار بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
چرا حرف مفت میزنی؟ اصفهان پر از چهارمحالیه. یا دونسته دروغ میگی یا تا حالا پاتو اصفهان نزاشتی. اصفهان هم خوزستانی زیاد داره هم چهارمحالی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۹ تير ۱۴۰۰
مشکل اینه که ما نباید میذاشتیم آب بیاد اصفهان که شما صنعت و کشاورزی درست کنید و منطقه ما نابود بشه و حالا با افغانی ها مقایسمون کنید
باید می ذاشتیم مثل قدیم بیاید با التماس پیاز بهمون بفروشید...
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد محمدی
۱۱:۱۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
در جواب اون ناشناس ۲۲:۲۲ که گفت بختیاری قوم اصیل هستند و عرب نیستند باید عرض کنم شما سنگ بختیاری ها به سینه نزن و ما بختیاری در کنار برادران عرب خود در کمال آرامش زندگی میکنیم...با چشمان خود شاهد فداکاری و از خودگذشتگی قوم دلیر عرب در زمان جنگ بودم و کاملا آگاهم اگر برادران عرب زبان میخواستند صدام برخوزستان مسلط بشه راحت اجازه میدادند ولی در حالی که عرب زبان بودند به صدامی که عرب بود اجازه ندادند ۱ وجب از خاک ایران ضمیمه عراق کند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
به نظرم همه باید بریم بمیریم وقتی بجای حق خواهی فقط بلدیم به جون هم بیافتیم
ازماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
به بهای نابودی خوزستان. خوزستانی که تمام منابع ایران را تامین میکند.
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۴:۰۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
اگر اصفهان آب داشت این همه خشک نمی موند چه رسد به اینکه تابستون پر آب بشه...
همه چیز مشخصه...
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۵۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
18درصدازکل آب کشور خوزستان مصرف میکنه یعنی رتبه اول .
خواهشندطبق آمار نظربدید
الان ذخیره اب پشت سدهای خوزستان اندازه نصف سدهای کشور اب داره منتها تواین خشکسالی باید اب مدیریت کرد ودولت خسارت کشاورز بده.بعد جلوی این همه کشت مثل هندونه وبرنج عنبربو بگیرید .
این ابی که منتقل میشه یک درصد ابی که سرازیر میشه تو دشتهای خوزستان هم نیست
خوزستان دریا کنارش هست بهترین استفاده میشه ازش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بله 18 درصد و خوب اومدی 80درصد از هزینه کل ایرانم داره تامین میکنه ماشین بدون بنزین راه نمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
گل گفتی کاربر ۱۷:۲۶ اگر روزی خوزستان خودمختار بشه بنزین مون رو باید از عراق وارد کنیم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
همه‌ی این بدبختی ها به خاطر این همه سدی هست که توی این سالهای اخیر درست کردن،نه آب و نه برقشون به کار مردم نیامده معلوم نیست به چه دردی می خورن،تازه از اون طرف باعث شدن که آب به عراق هم نرسه و اونجا هم خشک شده که گرد و غبارش دوباره دامن خوزستانو گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مشکل عراق چه ربطی به ایران داره؟ سر چشمه دجله و فرات تو ایرانه؟ مشکل عراق رو باید از ترکیه بپرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بابا کجا آب از چهارمحال میاد آبی که از چهارمحال میاد کمه

آب اصلی از طریق لوله ها میاد که عرض لوله ها طوری است که مهندس گفت موقع بازدید با ماشین داخلش میریم شما کجای کارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
ببخشید بعد لوله از کجا میاد
خودتون رو زدید به کجا؟
Germany
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
همنشینی به قیمت مرگ کارون
Iran (Islamic Republic of)
اصفهان را دوست دارم
۱۳:۰۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
واقعا چرا دارین ملت رو به جون هم میندازین؟
چرا میخواین همه چیز رو رو سر ما اصفهانی ها خراب کنید؟
شما برید مطالعه کنید طومار شیخ بهایی رو،که تو اون دقیقا حق ابه ها مشخص شده،سال های سال با این حق ابه نه خشک سالی بوده و نه دعوایی،برید الان تحقیق کنید،الان طبق اون طومار اب تقسیم شده؟ یزد و کرمان کجای اون طومار هستن؟
متاسفانه صنایع هم اب این اکوسیستم رو می بلعند.غیر از ذوب اهن که در مسیر این رودخانه هست،صنایع فولاد در یزد و دیگر صنایع که در کرمان هستن،که ظالمانه اب زاینده رود در اختیار اون ها قرار گرفته.
الان تو یزد گلخانه هایی هست که گیاهانی پرورش میدن که اب خیلی زیادی میخواد،این اب از کجا اومده،مسلما اب زاینده رود.
یزد کجا اب داشت که گلخانه بزنن،کی اب داشت که صنایع فولاد و ... از اب خودشون استفاده کنن،این نفوذ یزدی ها رو نشون میده،در طی این سال ها یا وزرای نیرو و رییس جمهور ها یزدی بودن و برای استان و شهر خودشون کار کردن تا ملت.
اگه به هر قیمتی راضی به دستکاری اکو سیستم نشیم این اتفاق ها نمی افته.
در شان خوزستان هم نیست که این وضعیت رو داشته باشه،ثروت عظیمی تو خوزستان هست.این وضعیت به مسئولین خودتون ربط داره نه به ما اصفهانی ها، پس حق ندارید توهین به اصفهان و اصفهانی ها کنید.
گرچه مسئله اب زاینده رود هم از بی کفایتی هست.
زنده باد اصفهان،زنده باد مردم اصفهان با شرف،زنده باد سپاهان کبیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
درود بر شرفت هم شهری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
اصلا چرا باید یه خارجی بیاد آب را تقسیم کنه مگر شما خودتان یه تقسیم ساده آب را بلد نبودید پس چه طور دم از علم و فرهنگ و هنر می زنید زشت نیست که هی طومار می کنید ،شاید از اول هم حق آبه هم را می خورید ،اینهایی هم که نوشتی دردی را دوا نمی کنه ،مثلا می تونی تک تک پیچ مهره های ذوب آهن یا فولاد یزد را باز کنی ببری کنار دریا یا آب گلخانه های یزد را قطع کنی ،فکر می کنی چقدر آب از دریا میشه شیرین کرد آورد تو یزد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
گل گفتی همشهری همه اتفاق هارو در تهران براشون رقم میزنن یقه ما اصفهانیارو گرفتن فقط اصفهانو سپاهان کبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
توسط صدها برداشت آب سد کرخه اونو احیا کردند
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۲۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
شما اصفهانی ها اکوسیستم رو تغییر دادین . چرا آب کارون رو خشک کردین بعد حرف از اکوسیستم میزنید .

درود بر خوزستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
یک اصفهانی اصیل. سپاهان رو عشقه
Iran (Islamic Republic of)
خوزستانی
۱۴:۵۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
فعلا این شما اصفهانیها هستید که به ما توهین کردید خجالت بکشید طلبکار نباشید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
تونل هایی که الان زدن تو زمان بهایی نبوده.خوزستان قدمت تاریخی داره و طبق قوانین بین الملل و یونسکو هم انتقال آب غیر قانونیه. . شما اصفهانی ها همون موقع که طرح های فولاد و از هرمزگان بردید شهرتون باید حساب آب مورد نیازش هم میکردید نه دوباره آب و از مسیر رود های خوزستان بدزدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
دقیق حرف درستی زدی، درود بر شرفت

بله بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۹ تير ۱۴۰۰
درود بر غیرت و سوادت همشهری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
درود بر غیرت و سوادت همشهری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
ما زاینده رود رو همیشه زنده می خواهیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۴۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
زاینده رود زنده ، با جان کسی دیگه اخه چه لذتی داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
ای کاش شاهد زنده شدن همه تالاب ها و دریاچه های کشور اعم از دریاچه ارومیه و دریاچه نمک و گاوخونی و جازموریان و هورالعظیم و... باشیم و مشکل و بحران کم آبی در کشو برطرف شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
کاش آب سد هارا باز کنند و آبی هم به دریاچه ارومیه برسد. دریاچه ارومیه در حال خشک شدن است و روز به روز کوچکتر می شود. از 13 میلیارد متر مکعب ظرفیت دریاچه است ولی فقط 4 میلیارد متر مکعب آب دارد.
Iran (Islamic Republic of)
دیانا
۱۵:۲۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
آب سد رو باز کنند که ذخیره ی آبمون تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
ما همه یک کشور هستیم و همگی هموطن هستیم. خوب نیست حرفایی زده بشه که انگار چند تا کشور مختلف هستیم و نباید هر استان به خاطر منابع طبیعی که خدا بهش داده مثل یک کشور جداگانه نگاه کند. نباید جوری حرف زد که انگار صادرات و واردات میان استان ها وجود داره.
هر استان منابع و صنایعی داره که همگی مکمل همدیگه هستن. اگر خوزستان نفت و کشاورزی داره اصفهان هم صنایع بزرگی داره که چند تا از بزرگترین های انها پالایشگاه اصفهان و پتروشیمی و فولاد مبارکه و ذوب اهن هستن که فقط بخشی از صنایع اصفهان را تشکیل میدن. اصفهان هم یکی از بزرگترین استان های صنعتی کشور هست که مردم اصفهان به خاطر همین صنعت الودگی هایی زیادی خوردن و هوا در خیلی از ماههای سال الوده هست. البته که خوزستان هم به خاطر ریزگرد ها هوای الوده ای داره. بنابراین هر استان مشکلات و فواید خودش را داره. بخش‌بزرگی‌از سرچشمه رودخانه های زاینده رود و کارون هم از استان چهارمحال هست. حتی بخش دیگری از سرچشمه همین رودخانه ها هم در استان اصفهان و یا استان های همجوار قرار داره. بنابراین این حرف درست نیست که اب کارون را بردند به زاینده رود. رودخانه زاینده رود و کارون از قدیم الایام بوده و کشاورزان زیادی حقابه دارند. اب استان های کویری یزد و کرمان هم مشکل بزرگی هستن که به نظرم بهتر است با شیرین کردن اب دریا این مشکل برطرف بشه نه اینکه از اب زاینده رود استفاده بشه که در خطر خشک شدن قرار داره و نه تنها باعث خشک شدن رودخانه شده بلکه باعث تخریب پل های تاریخی و بیکار شدن کشاورزان و تخریب محیط زیست و خشک شدن تالاب گاوخونی و ایجاد گردو غبار ناشی از وزش باد از سمت کویر و هزاران مشکل دیگه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
حرف ما اینه که این صنایع نباید توی اصفهان و شهر های کویری دیگه باشه که مسیر آب طبیعی رو به خاطرش تغییر بدیم واین همه بلا بر سر ایران نازل کنیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
اگر مسئولان آب رو نمی‌برند و شما به حق آبه خودتون راضی هستید پس چرا هر روز یک طرح انتقال آب به اصفهان احداث میشه مگه همون آب قبلی واسه اصفهان کافی نبود یا اینکه با زد و بند و پارتی تمام صنایع آب بر رو داخل اصفهان احداث کردن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
این طرح های انتقال اب به خاطر این احداث شده که اب به استان های دیگه قراره انتقال پیدا کنه. برید ببینید چرا دارن اب را به کرمان و یزد میبرن
درضمن مسیر طبیعی اب زاینده رود از قدیم الایام همین بوده که الان هم هست و کسی مسیر اب را تغییر نداده. از قدیم رودخانه بوده و بعد در کنارش فولاد مبارکه و ذوب اهن تاسیس شده. درضمن درصد بالایی از مصرف اب شاید حدود ۹۰ درصد در بخش کشاورزی مصرف میشه نه صنعت. صنایع فقط بخش کوچکی از اب کشور را مصرف میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
البته بسیاری از این کشاورزی که از ازل دیم بوده حالا باید بشه آبی؟ به چه قیمت؟
و اگر همین صنایع رو یک فقط یک روز متوقف می کردید متوجه می شدید چقدر آب می بلعن و حق آبتون رو از اونا می خواستید نه از تونل ها و لوله ها که سطح آب زیر زمینی و منابع آب رو در چهارمحال به نابودی کشونده و مایه خشکی چندین استان شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
جهت اصلاع قطب اقتصاد ایران خوزستان سایت عظیم پتروشیمی بندر امام خمینی در متطقه خاورمیانه تکداست 14 سایت پتروشیمی که وقتی برای اولین بار به آنحا رفتم از عظمتش مو به تنم سیخ شد و از هیبتش اشک در چشمم حلفه زد فولاد خوزستان حرف اول را میزد و میزند تا بوده قطب اقتصاد ایران خوزستان است هم وطن از عمد خوزستان را به این روز کشاندند که ثروتش به تاراج رود
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۴۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
این ربطی به اصفهان نداره من یک شهروند خوزستانیم این مسؤلان بی عرضه ان باعث همچین فاجعه ای شدن معلوم نیست دارن آب رو کجا میبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
به یزد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
شادی در قبال گرفتن جان جوانان خوزستان
چه تراژدی غمناکی
Iran (Islamic Republic of)
دیانا
۱۵:۲۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
واقعا براتون متاسفم که نمیتونید شادی اصفهانی ها رو ببینید
من یه تهرانی ام و خوشحالم به نظرم همه باید خوشحال باشند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۳۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۱۲:۳۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
جالبه درباره خوشی اصفهان خبر میزارید ولی واسه بدبختی مردم خوزستان گنگ شدید
Germany
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
کشاورزی بالا دست رو باید کنترل کرد و کشت برنج رو رو بالا دست باید ممنوع کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بنام خدا
با عرض سلام
خواهشمندم خواهران در حضور مرد نامحرم از جوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بنده به عنوان یک تهرانی نظر میدهم
اولا هم مردم خوزستان حق دارند هم مردم اصفهان.ثانیا میدونم که مردم عزیز خوزستان هم در این گرمای استوایی بی آب اند ولی خوبه خشکیدن کارون را گردن اصفهانی های عزیز نیندازید .۷۰درصد از آب سد زاینده رود از کوه های پربرف سمیرم وبویین میاندشت خود اصفهان سرچشمه میگیره وربطی به کارون ندارد .در ضمن آب اصفهان به یزد و رفسنجان برده میشه پس به آنهاهم حق بدهید!! بعد هم این حرف های چرند که باعث دعوا های استانی میشود را دور بریزیم وبا#آگاهی_و_تحقیق_صحبت_کنیم#نه از روی تعصب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بالاخره یه نفر حرف منطقی زد درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
معلوم هست که تهرانی هستی ویا اصلا اصفهان نبودی ،سمیرم که در جنوب غربی اصفهان هست ،سد زاینده رود در شمال غربی ،بعد ۷۰ درصد را از کجا در آوردی ،یه بار بیا چهارمحال و بختیاری ببین آب از کجا میاد به کجا میره ،این جاهایی که شما می گید چند ریز آبه کوچیک هست که بود و نبودش فرقی نداره وگرنه تا حالا اصفهان جلوش را گرفته بود استفاده می کرد و....
Iran (Islamic Republic of)
ت
۱۲:۳۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
دوست عزیز چیزی که واضحه عمدی بودن این مسائله ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
آگاهی و تحقیق سرچشمه این رودها چهارمحال است که خشک شده به لطف انتقال غیر عقلانی آب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
براچی قبلا زاینده رودپرآب نبودالان پرآب شده پس چی باآب خوزستان پرشده برای اصفهانیهای بی شرف بعدخوزستانیها بی آبی روتحمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۱۴:۵۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
معلومه که هیچی بلد نیستی زاینده رود اگه از اونجا سرچشمه میگرفت که اینهمه سال خشک نبود پس چرا فقط سالی ۱۰ روز آب داره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
شما برو مطالعه کن .با تونل هایی که احداث شده تقریبا کل آب رودهایی که به خوزستان منتهی میشه از بین می رن و سد های مسیر این رودها پر نمی شن.اصفهانی ، دارند کل منابع کشور رو برا خودشون بر میدارن.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۳۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
اقای ناشناسی که جواب دادی لطفا هرچه لیاقت خودت هست راتوجمع نگو
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۳۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
براچی قبلا زاینده رودپرآب نبودالان پرآب شده پس چی باآب خوزستان پرشده برای اصفهانیهای بی شرف بعدخوزستانیها بی آبی روتحمل کنند********هم وطنی که جواب بالارافرستادی تااحمق هاوساندیس خورهایی چون توهستندبهترازاین وضعمان نخواهدشدابله
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۱۲:۰۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
فکر کنم زمان مناسبی برای درج این گذارش انتخاب نکردید . آرامتر خوشحالی کنید .خوزستان بزرگ زخمی و تشنه ست..‌‌تشنه مسئولین کارآمدی همچون حاج قاسم..به امید سربلندی ایران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
دوستان خوزستانی توروخدا انقدر ساده نباشید مسئولان شما کم کاری های خودشون رو گردن زاینده رودی می‌اندازند که از چهارمحال سرچشمه میگیره، دارن شما را فریب می دن توروخدا ساده نباشید و از حق خودتون کوتاه نیاید همه مردم ایران کنار شما هستند ولی فریب مسئولین تون رو نخورید زاینده رود ارتباطی به خوزستان نداره.
Germany
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
تا دیروز هر کس اینجا نظر می گذاشت تهرانی بود الان همه اونا شدن خوزستانی و محروم خیلی جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
ب جنابالی هیچ ربطی ندارع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
ناشناس۱۱:۵۷ به تو هم هیچ ربطی نداره
Germany
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
دوستان بی سواد لطفا نظر ندهند
Iran (Islamic Republic of)
قنبری اهواز
۱۱:۳۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بله . ما قبول داریم که سرچشمه کارون از چهارمحاله و رو سر ما منت میذارید !!!
اما یه نگاه به خونه هاتون بکنید ببینید سرچشمه گاز خونه هاتون از کجاست ؟؟
نفت و گاز و پتروشیمی و گندم و کلا اقتصاد ایران را یک خوزستان تولید می کند ، خیلی بی انصافیه که نسبت به آبی که خدا داده سر مردم خوزستان منت بذارین !!!
البته ما در خوزستان هیچ شهروند و یا مسئولی از استانهای دیگر را مقصر نمیدانیم .
مقصر و جوابگوی ما و مواخذه گر ما فقط مسئولین بی عرضه و بی کفایت خوزستان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
کسی سر شما منت نذاشته. ولی ظاهرا یه عده شلوغ کردن که اب خوزستان را دارن میبرن اصفهان ولی نمیدونن که سرچشمه زاینده رود از کجاس. حتی نمیدونن سرچشمه کارون هم از کجاس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
عزیزم من می گم چهارمحال که فقط بشناسید
فردا که نماینده های شهرکرد توی مجلس علیه انتقال غیر قانونی آب به اصفهان و یزد و کویر ...فریاد می زنن شما هم به نماینده هاتون بگید حمایت کنن که آب مسیر طبیعیش رو بره و اکوسیستم نابود نشه به نفع خود اصفهان هم هست
خدا شاهده دیروز ۲ دقیقه هوا شهرکرد خنک شد از صمیم قلبم آرزو می کردم این هوا برای خوزستان و سیستان هم باشه
Iran (Islamic Republic of)
123
۱۲:۱۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خوزستان چارمحال نداره همه بختیاری هستن؛ قوم مظلوم صاحب آب برق و گاز ایران؛ برق و آب از کارون و دز و کرخه، گاز و نفت از مسجدسلیمان تا گچساران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
منت هست چون ،در طول هزاران سال شما راحت از این آب استفاده کردید ،برف و سرما و بدبختیش هم را ما تحمل کردیم ،الان که تکنو لوژی هست سهم ما از کارون برای توسعه و پیشرفت چیست ،اگر درصدی از آب چهارمحال و بختیاری ،در هر نقطه ای که هست صرف اشتغال و کشاورزی و صنعت خودش شده بود بقیه استانها فکر نمی کردن این آب اضافی است و داره هدر میره که براش نقشه بکشن برای آبادانی استانهای کویری خودشون ،در مورد نفت وگاز هم که چندین سال دست خارجی ها بود و بعد از ملی شدنش برای استان محرومی مثل چهارمحال و بختیاری کدام آبادانی را آورد ،اگر هم نفت و گازی را استفاده کردیم پولش را دادیم ،در مورد گندم هم که آب مجانی استفاده کردید اما ما پول گندمش را دادیم ،یه طوری می گید نفت و گاز یکی ندونه فکر می کنه همه بیکار نشستن پول به حسابشون واریز میشه ،تو همین چهارمحال حدود ۱۰۰ قالیباف زن وجود داره که نون هنر شون را می خورن ،مردم کشاورزی و دامداری دارن ،میرن جاهای دیگه کارگری ،پس بیخود منت نفت رو سر ما نذار،دنبالش جای دیگه بگرد ،اگرهم جاده ای مدرسه ای ساختن که عوارضش را گرفتن ،اینکه در تمام بحثها کارون را ما خوزستان می دانید،نشانه تمامیت خواهی،شماست درست مثل اصفهان ،در مورد یزد و کرمان هم مردم چهارمحال از اول راضی به این انتقال ها نبودن اما زور دست اصفهانی ها بود و بهانه اصلی تامین آب شرب ،در مورد بهشت آباد هم اگر مردم چهارمحال اعتراض نمی کردن شما هنوز خواب خرگوشی تشریف داشتید .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
نظر من رابذار ببینم جواب مردم خوزستان چیست مردم چهارمحال و بختیاری نکش هستن چه خودی چه غریبه ،حرف حق را زدم منتشر کن
Iran (Islamic Republic of)
اسپادان
۱۱:۲۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خوزستان روی نفتو گاز خوابیده ولی ی مدیر بومی دلسوز ندارن ک ب مردم این استان برسه من از طرف ی اصفانی میگم واقعا حق خوزستانی ها این نیست خوزستان انقدر باید اباد بشه ک آرزو و عشق زندگی تهرانیا رو نداشته باشن تفلیا واقعا مدیرانتون خیلی بی لیاقتن ک مردم خوزستانو ب رفاه و زندگی در تهران فروختن و اونها رو ول کردن شما برید حقتونا از تهران بگیرید از اون ساختمان های بزرگ نفتو گاز خیابان فاطمی در ولیعصر تشنگیو فقر شما هیچ ربطی ب اصفهان عزیز نداره حتی درایت بی کفایت مدیران بی عقل شما بوده ک اصفهان آباد الان کویر شده ما اینجور نبودیم ک کی دمای هوای اصفهان ب ۴۰ درجه میرسید زاینده رود نام نیک اصفهان بوده و باید همیشه جاری باشه ب هیچ استانی هم ربطی نداره ک سرچشمشو مال خودش بدونه برید یقه ی مسئولین خودتون و کشور رو بگیرید ک این وضع رو درست کردن در گذشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
چرا سدی میسازید که نمیدونید عواقبش چی میشه هزاران سال است که زاینده رود جاری بوده و هیچ وقت به این حال و روز نبوده بعد یه عده که اسم خودشون رو کارشناس گذاشتن اومدن سدی زدن روی این رودخانه بدون هیچ کارشناسی با این کارشون هم رودخانه ی زاینده رود رو از بین بردن هم کشاورزی رو . تازه آب خوزستان رو هم قطع کردن تا آب بیاد توی زاینده رود و کشاورزان خوزستان رو هم بی آب کردن این چه کاریه آخه
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۰:۳۳ ۲۹ تير ۱۴۰۰
حالا هم مردم رو به خاطر آب به جون هم انداختن
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۱:۲۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
چقدر بدبختیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بنام خدا
با عرض سلام
خواهشمندم خواهران در حضور مرد نامحرم از جوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
به چه قیمتی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
من نمیدونم کشور ما که در تامین اب مسکن غذا در رتبه پایینی است چرا دنبال زیاد کردن جمعیت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
واقعا کسانی که دارن میگن اب کارون را دارن میبرن ایا قبلش تحقیق کردن و یا حرف هایی که دیگران میزنن را تکرار میکنن؟؟
برید یک سرچ کنید و سرچشمه زاینده رود و کارون را ببینید.
حتی همان کارون هم از استان اصفهان و چهارمحال و استان های دیگر سرچشمه میگیره. پس قبل از حرف زدن تحقیق کنید
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۵۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مطمئنا جنابالی ب تحقیق نیاز داری کارون همیشه بوده بدبخت تو نبودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
یعنی چه ...
خب چرا پروژه انتقال آب رو در خوزستان بدبخت میزنید مسئولینتون میتونن از همون سرچشمه زایندرود اب بگیرند
به نظرم خودت بری تحقیق کنی بهتره نمونه پروژه بهشت آباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خواهش
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۳۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بهتره که شما قبل از صحبت کردن تحقیق میکردی و این متن رو مینوشتی . در اره پروژه تونل بهشت اباد تحقیق کنید و میفهمید خوزستانی ها چرا دارن میگن که ابشون رفته برای اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
باید به ترکیه بگیم اون اب ورو از بالا ببنده همه مشکلات حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
یزد که هیچی. الان خوندم کرمان هم پس از بهره برداری از تونل سوم کوهرنگ ، قراره از اب زاینده رود استفاده کنه
واقعا نمیدونم چرا اب اون دریای عمان و خلیج فارس را رها کردن و چسبیدن به اب زاینده رود ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
دریا شوره .شیرینکردنش هم پول کلان میخواد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
به خاطر اینکه هم رئیس جمهور و هم وزیر اهل یزد و کرمان بودن. خاتمی و رفسنجانی به عنوان رئیس جمهور و الانم اردکانیان به عنوان وزیر نیرو
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۵:۰۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
تونل کوهرنگ چه ربطی به شما داره
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۴۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بنظر من باید یه دریاچه طولی کم عمق توو مسیر زاینده رود بزنن که مردم همیشه توو زاینده رود آب داشته باشن. دیگه کاریش نمیشه کرد بجای اینکه 400 روز آب نباشه و مسیر خشک باشه یه دریاچه طولی کم عمق ایجاد کنن با گردش آب که تراوت خودش رو داشته باشه . تقریبا یه چیزی مثل دریاچه خلیج فارس.من طرح هایی دارم اگر بخان بشنون مسولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
پل های تاریخی اگر اب نباشه تخریب میشه. تو این چند روز اینقدر کنار رودخانه شلوغ میشه که باورتون نمیشه
مردم از اول صبح ساعت ۶ تا اخر شب میان و میرن چون میخوان نهایت بهره را از اب ببرن. ای کاش مسئولان قدری به فکر این مردم باشن و با مدیریت درست اب ، این دلخوشی را از مردم خوب اصفهان نگیرن. ابی که متعلق به مردم اصفهان هست و از پشت سد زاینده رود جاری میشه به خود مردم اصفهان نمیرسه و رودخانه خشک شده و کشاورزان بیکار شدن. ولی همین اب را به سایر استان ها فرستادن
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۱۰:۳۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
ایران یعنی خوزستان.سالهای سال خوزستان ازاین مرز بوم دفاع کرد سالهای سال خوزستان نفت و گازبه کشور داد حالا هم آب ش رو داد تا مردم این کشور ازتشنگی سقط نکنن.این یعنی غیرت خوزستان
Iran (Islamic Republic of)
علییی
۱۵:۲۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خوزستان دفاع کرد؟؟؟ شهدای خوزستان توی جنگ خیلی کمتر از اصفهان بوده با اینکه استان مرزی بودید. بهتره بدون مطالعه حرف نزنیم.
ثانیاً اصفهان مظلومه که آب زاینده‌رودش رو یزد و رفسنجان غارت کردن و صداش در نیومد!
ثالثا مردم اصفهانم آب شرب ندارن... خیلی از مناطق اصفهان با تانکر براشون آب میارن چندین هفته س... این ده روزی هم که زاینده رود باز شده فقط بخاطر کشاورزان شرق اصفهان بوده که یکساله نتونستن هیچ کشتی انجام بدن. وگرنه اصفهان الان توی تأمین آب شرب هم مشکل داره حتی.
سعی کنیم واقع گرایانه و بدون تعصب صحبت کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
آب خودش خشک شد این آب دزدی از رود کارون است
Iran (Islamic Republic of)
90
۱۰:۳۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
چرا یه عده از داخل می خوان مردم رو عصبانی کنن بندازن به جون هم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
زاینده رود متعلق به اصفهانه، این حق و از ما نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
شما از نفت گاز استان های جنوب استفاده کردید ما چیزی گفتیم پس لطفا اظهار نظر الکی نکنید هر استانی به هر چیزی نیاز داشته باشه باید استان های دیگه فداکاری کنن
۱۰ درصد پول نفت گاز های جنوب خرج خود جنوب نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
هر نفت و گازی استفاده شده پولش پرداخت شده. درضمن اگر بخواهیم این چیزا را درنظر بگیریم باید به صنایع بسیار زیادی که در اصفهان هست اشاره کنیم. محصولات اون صنایع را شما هم استفاده میکنید. پالایشگاه و پتروشیمی اصفهان. فولاد مبارکه. ذوب اهن فقط چند تا بزرگترین صنایع اصفهان هستن که همین چند تا برای کل کشور کفایت میکنه. بقیه شرکت ها بماند. میخوام بگم اگر بخواهیم از این حرف ها بزنیم بحث زیاد میشه وگرنه این چیزا اصفهان و خوزستان و ... نداره
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۱۵:۰۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
پروفسور صنایع پتروشمی نیاز به گاز دارن که از خوزستان و پتروشیمی بندرامام تامین میشه همه صنایع نیاز به نفت وگاز دارن تا تولید کنن اگه خوزستان نباشه باید بری گز بفروشی صنایعت هم به درد نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
حق ابه اصفهان خورديد يه ابم روش
زاينده رود هيچ ربطي به خوزستان نداره
يروز سيل مياد اونقد اب هست كه نگو اونوقت حاضر نشدن يه قطره به اصفهان بدهند
سالهاست كشاورزاي ما اب ندارن و مسئولين سكوت كردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
تشکر از باشگاه خبرنگاران جوان که خوشحالی مردم اصفهان را انعکاس دادید انشاالله زاینده رود مثل زمان های قدیم پر از آب بشود ومردم و کشاورزان از آن بهره ببرنند
۱۲