سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت:تاکنون برای بیش از ۵۱ میلیون نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت:عدم اخذ کپی کارت ملی و شناسنامه براساس مصوبه ای بود که معاون رئیس جمهور به دستگاه ابلاغ کرده است.

ابوترابی افزود: در پی ابلاغ این بخشنامه وزیر کشور به همه استانداران ابلاغ کرد که هیچ دستگاهی حق دریافت کپی کارت ملی و شناسنامه از ارباب رجوع را ندارد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال ادامه داد: این زیر ساخت را در سازمان ثبت احوال فراهم کردیم که کارها در این سازمان به وسیله ارتباط برخط و الکترونیک انجام شود.

او تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 200 دستگاه و بیش از 200 هزار نفر ارتباط برخط را دارند و در هر ثانیه می توانیم به 6 هزار استعلام پاسخ دهیم؛ این ظرفیت ایجاد شده است ولی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

ابوترابی گفت:تاکید داریم که ضرورتی بر دریافت کپی کارت ملی و شناسنامه نباشد، اما شاید برخی دستگاه ها از این امر تخطی کنند که نباید این اتفاق بیفتد.

ابوترابی درباره برخورد با خاطیان در این خصوص گفت: متولی برخورد با خاطیان در این زمینه، سازمان اداری و استخدامی کشور است و ما هم مکلف هستیم به ارزیابی دستگاه ها در این خصوص هستیم و میزان ارائه خدمت در مقابل استعلام از دستگاه ها را به سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام می کنیم.

ابوترابی درباره صدور کارت ملی هوشمند عنوان کرد: از جمعیت 64 میلیونی جامعه هدف ما، بیش از 61 میلیون و 350 هزار نفر، مراحل تکمیل ثبت نام را انجام داده اند و برای بیش از 51 میلیون نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است. تا قبل سال 97 بدنه کارت های ملی وارداتی بوده است ولی بعد از سال 97 که بحث تحریم ها مطرح شد، در داخل کشور تلاش شد که کارت ها در داخل کشور تولید شود که در حال حاضر 5 میلیون کارت تولید داخل دریافت کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۳۲ ۲۳ تير ۱۴۰۰
نمیشه یارانه نقدی هرنفرتوکارت ملی هوشمندواریزبشه بعلاوه سودسپرده وسودسهام عدالت ومستمری بهزیستی وغیره؟صمناوقتی منقضی شدچجوری تمدیدش کنیم؟
آخرین اخبار