سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت:احراز هویت و تطبیق اثر انگشت در پای سند و معامله با کارت هوشمند ملی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: بیش از ۵۱ میلیون کارت هوشمند از بین ۶۱ میلیون نفری که ثبت نام کرده اند صادر شده است. توقع ذاتی مردم بر این بود که از خدمات این کارت بهره‌مند شوند و بر اساس ابلاغیه سازمان مقرر شد این کارت در دستگاه‌های مختلف به بهره برداری برسد.

وی افزود: این کارت‌های هوشمند دارای پین هستند و برای کسانی که پین کارت خود را فراموش کرده اند به زودی شرایطی فراهم خواهد شد که با مراجعه به دفاتر خدمات ثبت احوال پین جدید دریافت کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در مورد افرادی که فکر می‌کنند کارت هایشان پین گذاری نشده است گفت: تمامی کارت‌های هوشمند در ثبت احوال پین گذاری شده اند و فقط افرادی که به خاطر مشکلات کهولت سن و مشکلات اثرانگشت ثبت پین نشده اند طی اطلاعیه‌ای باید به دفاتر خدمات ثبت احوال مراجعه کنند.

ابوترابی در مورد جزئیات خدمات کارت‌های هوشمند گفت: در هنگام معاملات ملکی فرد پس از امضا احراز هویتش مشخص می‌شود که کارت متعلق به این شخص است، به طوری که هر دو سوی معامله آسوده خاطر می‌شوند.

وی افزود: فعلا در معاملات ملکی، افتتاح حساب در بانک‌ها، دستگاه‌های خود دریافت و خود پرداز بانک ملی این خدمات کاربرد دارد. شرکت‌های دولتی و خصوصی می‌توانند با تهیه دستگاه کارت خوان و اتصال به سامانه ثبت احوال کشور این اقدامات را انجام دهند، هرچند که احراز هویت از طریق تلفن همراه هم قابل انجام است .

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در حال حاضر ۶ هزار اتصال در ثانیه قابل انجام است که در آینده این ظرفیت تا ۱۰ هزار نفر در ثانیه قابل ارتقاء است.

ابوترابی تصریح کرد: تاکنون ۵ میلیون کارت ملی هوشمند در چاپخانه‌های کشور تولید شده است و از نظر کیفیت، مشابه چاپ‌های خارجی است و ما توانایی تولید بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت را در کشور داریم.

وی افزود: تامین بدنه کارت ملی وظیفه دولت است و ما فقط وظیفه چاپ بر روی کارت ها را داریم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در مورد افرادی که منتظر صدور کارت ملی خود هستند گفت: با پیگیری‌های روزانه توسط ریاست سازمان ثبت احوال کشور در دولت پیگیر مسئله هستیم تا مشکلات چاپخانه‌ها حل شود.

ابوترابی تصریح کرد: در صورت رفع مشکل تامین بدنه کارت‌ها صدور آن‌ها به زیر ۱۵ روز خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: کارت ملی ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۷ تير ۱۴۰۰
لطفا عکس کارت ملی هوشمند درست کنید آدم اصلا روش نمیشه که کارت ملی نشون کسی بده عکس آدم وحشتناک روی کارت چاپ کردن
Iran (Islamic Republic of)
ن
۰۹:۵۷ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
اشتباهی منفی دادم. مثبت میدم.
Iran (Islamic Republic of)
محمود متقی فرد
۱۵:۱۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
قرار بود کارت ملی باعث سهولت وتسریع در انجام امور اداری وشناسایی برای احاد مردم بشود اما ...بدتر شده .حالا شناسنامه وکارت ملی وکپی ازین وکپی از ان خلاصه کاری که باید اسانی ایجاد کنه خودش به یک کار اضافی جدید وگره تبدیل شده .چرا شناسنامه حذف نمیشه تا کارت ملی جایگزین بشه؟
آخرین اخبار