روسای جمهور ترکیه و چین در تماسی تلفنی بر توسعه روابط دو جانبه تاکید کرده و درباره تولید واکسن مشترک به گفتگو پرداختند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  دیلی صباح، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور  ترکیه با شی جین پینگ، همتای چینی خود عصر روز سه شنبه به صورت تلفنی ارتباط برقرار کرده و در مورد افزایش همکاری در بسیاری از زمینه‌ها از جمله مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا و تولید واکسن گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری ترکیه در این تماس تلفنی گام‌های بهبود روابط ترکیه و چین و تحولات منطقه‌ای به ویژه موضوعات تجارت، سرمایه گذاری، انرژی، حمل و نقل و بهداشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 اردوغان با یادآوری اینکه امسال پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ترکیه و چین است، تاکید کرد که آن‌ها مایلند این سالگرد مهم را جشن بگیرند.

رئیس جمهور ترکیه در این گفتگو همچنین تأکید کرد که پتانسیل همکاری گسترده‌ای بین دو کشور در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای و جهانی وجود دارد و در ادامه اظهار کرد که ایجاد یک کارگروه مشترک سطح بالا باعث تسریع این همکاری‌ها می‌شود.

رئیس جمهور چین هم در این گفتگو اعلام کرد که آن‌ها آماده همکاری عمیق برای به اشتراک گذاری واکسن با ترکیه و کمک برای مبارزه با بیماری کووید-۱۹ هستند.

اردوغان در  پایان با اشاره به مسئله مسلمانان اویغور گفت که به حاکمیت ملی چین احترام  می‌گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار