مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت : صادرات برق از نیمه اول خردادماه به عراق قطع شده و الان صادرات به عراق در حد صفر است و برقی صادر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت : شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور با سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام، یک‌میلیون و ۷۳۰ هزار مشترک دارد که اگر هر مشترکی به اندازه یک لامپ ۱۰۰ واتی صرفه‌جویی کنند یعنی چیزی حدود ۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی صورت می‌گیرد که به بخش صنعت و تولید کمک شایانی می‌شود.

او گفت : چرخه تولید و تبدیل انرژی به چند روش است که یکی از آن‌ها تولید ۱۵ درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های آبی است که با توجه به کاهش بارش‌ها و خشکسالی، صنعت برق در این بخش با چالشی جدی مواجه شده اشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب ادامه داد: برق منطقه‌ای غرب هم، ۲ نیروگاه آبی، سیمره با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و داریان با ظرفیت تولید ۲۱۰ مگاوات دارد که طی این دو ماه اخیر تولیدی نداشته‌اند.

او ادامه داد: حدود ۱۴ نیروگاه بزرگ و کوچک در سطح منطقه داریم که خوشبختانه تمام این نیرو‌ها به جزء دو نیروگاه آبی کاملا در مدار تولید هستند و در تلاش هستیم حتی به صورت لحظه‌ای یک واحد نیروگاهی از مدار خارج نشود.

اسدی افزود: با توجه به مصوبات شورای امنیت ملی و هیأت دولت از ۱۰ روز پیش برنامه‌ها و تصمیماتی در سطح کشور در خصوص محدود کردن فعالیت صنایع در زمان پیک مصرف اتخاذ شد که با اجرای آن، هم‌اکنون خاموشی خانگی تقریبا به صفر رسیده است.

او ادامه داد: پیک مصرف از ساعت ۱۲ ظهر شروع می‌شود تا ساعت ۲۱ شب ادامه دارد که در این پروسه زمانی فعالیت بخشی از صنایع استان‌های غرب کشور را محدود کردیم که خوشبختانه با همکاری خوب مردم و صنایع از دو روز گذشته هم صنایع شروع به فعالیت کردند.

اسدی به بحث ماینر‌ها و استخراج رمز ارز‌ها در این وضعیت بحرانی برق کشور هم اشاره‌ای داشت و فعالیت آن‌ها را یک خیانت به کشور دانست و گفت: ۲۰ تیرماه غرب کشور ۲۰ درصد رشد بار داشته در حالی که طی سال‌های گذشته رشد بار حداکثر ۵ درصد بوده، این بخشی به گرمای هوا و استفاده مشترکان و بخشی هم به ماینر‌ها برمی‌گردد که از طریق مسائل فنی و مصرف برق فعالیت آن‌ها پیگیری و با حمایت دستگاه انتظامی و امنیتی و همچنین دستگاه قضایی برخورد جدی صورت می‌گیرد.

او در خصوص صادرات برق گفت: شبکه برق کشور یک شبکه سراسری است و تولیدات تمام نیروگاه‌ها به شبکه سرریز می‌شود، قبلا صادرات به عراق داشتیم، اما از نیمه اول خردادماه با دستور هیأت دولت و وزیر نیرو، صادرات به عراق قطع شده و الان صادرات به عراق در حد صفر است و برقی صادر نمی‌شود.

در شهر کرمانشاه و دیگر شهرستان‌ها خاموشی نداریم

امیدعلی مرآتی مدیرعامل شرکت برق استان کرمانشاه ضمن تشکر از مردم و صنایع استان در راستای همکاری با صنعت برق، گفت : چند روزی است که در شهر کرمانشاه و دیگر شهرستان‌ها خاموشی نداریم به طوریکه دیروز در کل استان خاموشی اعمال نشد.

او از تلاش برای به حداقل رساندن خاموشی‌ها خبر داد و گفت : بازاریان، تجار، کشاورزان، بسیج همه دست به دست هم داده‌اند تا این بحث خاموشی در کشور و استان را حذف کنند.

مدیرعامل شرکت برق استان کرمانشاه افزود: براساس مصوبه شورای امنیت شرایطی برای صنایع در نظر گرفته شده که خوشبختانه تمامی صنایع استان پای کار آمدند و از یکی دو روز گذشته که بار شبکه کاهش یافته به صنایع اجازه فعالیت داده شده و مشکلی هم به وجود نیامده است.

او از مردم خواست همکاری لازم را داشته باشند تا چرخ صنایع هم بچرخد و گفت: دو روز است تمام مشترکان در استان در مدار هستند و خاموشی هم نداریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.