استاندار آذربایجان شرقی بر جدیت، همکاری و هم‌افزایی همه مسئولان استان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان آذربایجان شرقی گفت: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب، مبارزه با قاچاق باید در بالاترین سطح انجام شود و مسئولان باید سیاست‌هایی اتخاذ کنند که کسی جرات ورود به این عرصه را نداشته باشد.

او افزود: بر اساس آمار‌های جهانی، ۹۵ درصد کالا‌های قاچاق و مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی ایران کشف می‌شود که حاکی از همت و جدیت کشورمان برای مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان و تامین امنیت پایدار و گسترش صلح جهانی است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی و تبلیغات رسانه‌ای در حوزه مبارزه با قاچاق، اظهار داشت: در کنار توجه به این مهم، باید کیفیت تولیدات داخلی نیز افزایش یابد تا شاهد قطع وابستگی به محصولات وارداتی باشیم.

پورمحمدی با بیان اینکه خرید کالای خارجی، تزریق سم به بخش تولید کشور است، گفت: بهتر است مردم برای رفع نیاز‌های خود از کالا‌های باکیفیت تولید داخل استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به تاخیر در نصب دستگاه ایکس‌ری در پایانه مرزی نوردوز ابراز گلایه کرد و گفت: همدلی و همراهی موجود در استان باید در سطوح میانی نیز وجود داشته باشد و با تشکیل کمیته اقدام  این موضوع ظرف یک هفته آینده شفاف‌سازی و نهایی شود.

او تاکید کرد: با توجه به محدودیت‌های نظارتی شدید در جنوب کشور، تمایل قاچاقچیان به مبادی مرزی استان بیشتر از گذشته است که باید تمامی تمهیدات لازم برای مقابله و برخورد با این افراد انجام شود.

اسکندرزاده مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از جمع‌آوری کالا‌های محرز قاچاق تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد.

در این جلسه همچنین  امین‌زاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گزارشی از طرح شناسه کالا و شناسه رهگیری در حوزه لوازم خانگی و لوازم یدکی ارائه کرد و گفت: در ماه‌های اخیر، لیست برند‌های قاچاق اعلام شده و تا پایان تیرماه فرصت داده‌ایم که این اقلام از سطح بازار جمع‌آوری شود و پس از این بازه زمانی با عرضه این کالا‌ها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.