عبدالکریم فیروز زاده با اشاره به بیماری‌زایی ۱۴۰ درصدی کرونای دلتا در دزفول گفت: می‌ترسیم با موج شدیدی از کرونا مواجه شویم و امکانات جوابگو نباشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالکریم فیروز زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در ۲ هفته اخیر موارد بستری مبتلایان به کرونا با شیب ملایم در حال افزایش است و تعداد بیماران و موارد ترخیصی، مساوی شده است که این وضعیت، زنگ خطری برای ما است و قطعا در روز‌های آینده موارد بستری افزایش می‌یابند.

او با اشاره به قرمز شدن استان ایلام و شهر‌های همجوار و زیاد بودن مراودات این نقاط با دزفول افزود: از تبدیل شدن وضعیت شهرستان به قرمز، نگران هستیم،  هنوز مورد ثابت شده ابتلا به کرونای دلتا در دزفول نداشته‌ایم، اما احتمال وجود کرونای دلتای شناسایی‌نشده وجود دارد.

فیروز زاده  اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تخت‌های عادی و ۸۰ تا ۹۰ درصد تخت‌های ICU اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا اشغال هستند و در صورتی که روند افزایش موارد بستری ادامه یابد مجبور می‌شویم ظرفیت تخت‌ها را افزایش دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: در ماه گذشته مرتب بخش‌های پذیرای کرونا تعطیل و به بیماران دیگر اختصاص داده می‌شد، اما در ۲ هفته اخیر که روند کاهشی بستری متوقف شده بود، حتی با وجود اشغال کم تخت‌های برخی از بخش‌ها جرات تعطیلی بخش را نداشتیم، زیرا شرایط به حد انتظار آرام نبود و بار بیماران زیاد بود.

این مقام مسئول با اشاره به بیماری‌زایی ۱۴۰ درصدی کرونای دلتا بیان داشت: امکانات ما محدود است و اگر تعداد بیماران کرونایی، بیشتر از تعداد تخت‌ها شود و امکانات جوابگو نباشد تلفات نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.