ولی اله حیاتی گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان به زیر ۶۵ درصد رسیده که نگران کننده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ولی اله حیاتی فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌کنیم که از سفر به این استان پرهیز کنند و مسافرانی که وارد خوزستان می شوند باید تست کرونا داده و در صورت مثبت بودن جواب تست باید قرنطینه شوند.

او افزود: مرز‌های زمینی و دریایی خوزستان به شدت تحت کنترل هستند و لازم است در شهرستان‌های خرمشهر و سوسنگرد مکانی برای قرنطینه ایرانی‌هایی که جواب تست کرونای آن‌ها مثبت می‌شود در نظر گرفته شود.

حیاتی با بیان اینکه درصد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خوزستان به زیر ۶۵ درصد رسیده که نگران کننده است، اظهار داشت:  به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌کنیم نکات بهداشتی از جمله ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از اجتماعات را جدی بگیرند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به این نکته که در شرایط موجود وضعیت استان شکننده است و اگر رعایت شیوه نامه‌ها به صورت جدی صورت نگیرد ممکن است دوباره دچار موج کرونایی در استان شویم، تصریح کرد: برای جلوگیری از انتشار بیماری، اکیپی را مامور کردیم که از دستگاه‌های خدمات رسان استان به خصوص بانک‌ها و آزمایشگاه‌ها بازرسی ویژه‌ای داشته باشند تا از این طریق درصد رعایت نکات بهداشتی را افزایش دهیم.

این مقام مسئول بیان داشت: وضعیت حضور کارکنان اداری و محدودیت‌های شبانه در خوزستان بر اساس رنگ بندی‌ها اعمال خواهد شد و با تمهیدات در نظر گرفته شده در قرارگاه، امیدواریم که از این شرایط عبور کنیم.  

در حال حاضر ۳ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد کرونایی هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.