علوی گفت: با اقدامات فرهنگی که در زمینه تزریق واکسن کرونا در استان انجام شده، تمایل خوزستانی‌ها به مایه کوبی افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه اثربخشی سواد سلامت به مراتب بیشتر از رعایت شیوه نامه های بهداشتی است گفت: پیش از این ۴۴ درصد مردم استان تمایلی به دریافت واکسن نداشتند، اما با کار‌های فرهنگی که صورت گرفت سطح سواد سلامت مردم بالاتر رفت و این میزان به ۳۴ درصد کاهش یافت اگرچه هنوز در برخی از شهر‌های استان مردم تمایلی به واکسن ندارند در حالی که کشور هزینه بسیار زیادی برای خرید واکسن انجام می‌دهد.

او افزود: اخیرا شنیده می‌شود که از مردم ۲۰۰ میلیون ریال گرفته می‌شود تا در مرز ارمنستان به آن‌ها واکسن تزریق شود در حالی که پوشش واکسیناسیون این کشور ۱.۷ دهم درصد است لذا از هم استانی‌های عزیز تقاضا دارم که به اینگونه مسائل توجه نکنند.

علوی با اشاره به اینکه موج اول بیماری در استان ۱۱۷ روز و موج‌های دوم و سوم به ترتیب ۱۰۵ و ۱۶۱ روز طول کشید افزود: در ۳ موج بیماری ۹۱ روز در پیک بودیم که تجربه بسیار بدی بود لذا نباید بگذاریم موج بعدی بیماری وارد استان شود. متاسفانه، چون اپیدمی بیماری طولانی شده مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌ها بی تفاوت شده اند لذا رسانه‌ها باید با تبلیغات گسترده و ایجاد محتوا مانع ترویج عادی انگاری در بین مردم شوند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.