شرکت توئیتر از تعلیق شدن حساب‌های جعلی که به اشتباه فعال شده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از the verge: شرکت توئیتر می‌گوید که "تعداد کمی" از حساب‌های جعلی را که به اشتباه فعال شده بودند را به طور دائم به حالت تعلیق درآورد. این اشتباه زمانی آشکار شد که دانشمندی به نام کانسپیرادور  شش حساب تأیید شده را که اخیراً در ۱۶ ژوئن ایجاد شده بود، کشف کرد. هیچ یک از این حساب‌ها حتی یک توئیت ارسال نکرده بودند و دو نفر از عکس‌هایی که به نظر می‌رسید عکس‌های موجود در تصاویر پروفایل بود، استفاده کردند.

توئیتر در بیانیه‌ای به دیلی دات گفت: "ما به اشتباه برنامه‌های تأیید تعداد کمی از حساب‌های جعلی را تأیید کردیم. "ما در حال حاضر حساب‌های مورد بحث را به طور دائم معلق کرده و نشان تأیید شده آن‌ها را تحت سیاست دستکاری سیستم عامل و هرزنامه خود حذف کرده‌ایم."

این حادثه نشان می‌دهد که روند تأیید توئیتر با مشکلاتی روبرو است و انواع حساب‌های کاملاً غیراصولی را که نباید شایسته نشان آبی باشند را نمی‌گیرد. توئیتر اخیراً برنامه‌های تأیید صحت عمومی را با مجموعه‌ای از معیار‌های واجد شرایط بودن مجدداً راه اندازی کرد که براساس این ایده است که یک حساب باید "معتبر، قابل توجه و فعال" بوده تا قابل تأیید باشد. واضح است که حساب‌های شناسایی شده هیچ کدام از این موارد نبوده اند.

توئیتر

از زمان نوشتن این مطلب، توئیتر از شش حساب تأیید شده، پنج مورد را به حالت تعلیق درآورده است، در حالی که به نظر می‌رسد که حساب ششم نمایه خود را غیرفعال کرده باشد. همچنین اکثریت botnet پشتیبانی نیز حذف شده است. اما این حادثه سوالاتی را درمورد چگونگی تأیید حساب‌ها در وهله اول ایجاد می‌کند، و اینکه چرا فرآیند‌های توئیتر قبل از کشف آن‌ها را پرچم گذاری نکرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار