رشیدی گفت: دولت باید با تامین نهاده‌ها و رفع کمبود در این بخش مانع قاچاق گندم و افزایش قیمت شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رشیدی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه ما امروز با شرایط خشکسالی روبه‌رو هستیم و همین امر باعث تشدید در کمبود گندم شده است، گفت: در حال حاضر قیمت گندم در مقایسه با سایر نهاده‌ها ارزان تر است.

او ادامه داد: باید در اولین فرصت شورای خرید تضمینی تشکیل شود و درمورد قیمت گندم تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

رشیدی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در اولین مصوبات خود قیمت گندم را تا مرز ۵ هزار تومان رساند و این در حالی بود که دولت نظرش بسیار پایین‌تر از این قیمت تا مرز  ۴تا ۴هزار و ۵۰۰ تومان بود.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اظهار کرد: در مورد نان تنها کسانی که سود می‌کند، دلالان، قاچاقچیان و سوداگران هستند که باید هرچه سریع‌تر در این حوزه تصمیم گیری‌های لازم گرفته شود.

رشیدی با تاکید بر اینکه مجلس جلسه‌ای برای رسیدگی به این موضوع تشکیل داده و از همه دستگاه‌های مرتبط در این بخش از جمله راهداری گمرک و بنادر دعوت کرده است، گفت: ۳ مشکل اساسی در بنادر وجود دارد به طوری که ۳ و نیم میلیون نهاده دپو شده در بندر امام خمینی(ره) داریم.

او تاکید کرد: مشکل اصلی در این بخش بحث تخصیص و تامین ارز است که باید هرچه سریع‌تر بانک مرکزی به این موضوع ورود کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه باید به وارد کننده اطمینان داده شود که به پول خود می‌رسد، افزود: مشکل دیگر در این بخش مربوط به مجوز قرنطینه و استاندارد است که زمان بر بوده، بنابراین پیشنهاد داده‌ایم کالا پیش از خروج از کشتی و بارگیری مجوزهای استاندارد را دریافت کند.

او اظهار کرد: پشتیبانی  امور دام پول برای حمل کالا به کامیون داران ارائه نمی‌کرد که با مطالبه گری که از سوی دولت صورت گرفت، امیدواریم این مشکل هم برطرف شود و در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ کامیون پای کشتی هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر محصول را با قیمت ارزان تر به دست دامدار برسانیم چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد، افزود: دولت باید هرچه سریع‌تر اقدام فوری در این بخش را انجام دهد و نهاده مورد نیاز را تامین کند.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی توضیح داد: ۵۰ درصد از نهاده دامداران با مشکل روبه‌رو است و اگر نهاده تامین شود این مشکلات برطرف می‌شود، امروزه باید ۵ تا ۶ میلیون تن جو وارد کنیم؛ چراکه با وجود مشکلات خشکسالی و تحریم‌ها، دامداران با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو هستند.

او در پایان گفت: ۸ تا ۹ میلیون تن گندم باید وارد شود؛ چراکه اگر واردات و تامین نهاده‌ها انجام نشود آسیب زیادی به قیمت گوشت و نان وارد می شود. بنابراین دولت باید در اولین فرصت این موضوع را انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار