سلیمانی گفت: روند نصب پنل‌های خورشیدی مددجویان کمیته امداد با اهداف استقلال مالی خانوارها و تولید انرژی سرعت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد سلیمانی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان در دیدار با مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با قدردانی از کمیته امداد برای اجرای موفق طرح کرامت خورشید بر تسریع در اجرا و نصب پنل‌های خورشیدی مددجویان تاکید کرد.

او افزود: نصب پنل‌های خورشیدی در خانه‌های مددجویان کمیته امداد استان کرمان، علاوه بر کمک به استقلال مالی خانوار‌ها به تولید انرژی برق کشور نیز کمک می‌کند.

سلیمانی با بیان اینکه خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی‌ها در برخی روستا‌ها فعالیت کشاورزی یا دامپروری را دشوار ساخته است، بیان  داشت: این موضوع موجب مهاجرت مددجویان از روستا به شهر شده که با نصب پنل‌های خورشیدی مقیاس کوچک و ایجاد یک درآمد پایدار و تضمین شده برای روستائیان، می توان از ادامه مهاجرت این افراد و پیامد‌های ناشی از آن جلوگیری کرد.

او تصریح کرد: خرید تضمینی برق پنل‌های خورشیدی به مدت ۲۰ سال  از سوی وزارت نیرو، می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار و طولانی‌مدت برای این خانوار‌ها منجر شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با بیان اینکه تاکنون کلیه صورت حساب‌های برق تولیدی مددجویان از سوی وزارت نیرو پرداخت شده است، گفت: چون همیشه برق به صورت مستمر از سوی مردم مصرف می‌شود و از این برق مصرفی عوارض دریافت می شود، برای پرداخت هزینه برق تجدیدپذیر (برق خورشیدی) از سوی دولت به سرمایه گذاران مشکلی وجود ندارد.

او همچنین با اشاره به پیک تابستان بر مدیریت مصرف بار از سوی سازمان‌ها و ادارات تاکید و از مدیران کمیته امداد خواست تا نسبت به تست و استفاده از دیزل ژنراتور (مولد‌های اضطراری) در ساعات پیک ظهر اقدام کنند تا فشار و خسارت جدی به شبکه توزیع برق وارد نشود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار