اسماعیلی با تاکید بر لزوم ترویج بیش از پیش ارزش‌ها و الگو‌های ایرانی اسلامی گفت: رعایت عفاف و حجاب از سوی مردان و زنان لازمه امنیت اجتماعی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ماموستا یحیی اسماعیلی امام جمعه شهر گوگ تپه  با تاکید بر اینکه جامعه مسئول، موظف است امنیت را در ابعاد مختلف برای افراد اجتماع فراهم کند، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این امنیت سازی بر عهده بانوان است که با حفظ پوشش در تحقق جامعه امن و ایمن ایفاگر نقشی مهم در این خصوص هستند.

او با بیان اینکه عدم رعایت حجاب و عفاف و حرمت نگذاشتن زنان به خویشتن در اثر فاصله گرفتن از پوشش مناسب و عفاف منجر به از هم پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود، افزود: قرآن از زنان می‌خواهد برای ارزشمند شدن با حجاب در جامعه حاضر شوند.

ماموستا اسماعیلی اضافه کرد: رعایت عفاف، متانت، وقار و حجاب در جامعه تنها به زنان مربوط نمی‌شود بلکه به عهده تک تک آحاد جامعه حتی مردان است و عدم رعایت آن موج رسوخ فرهنگ مبتذل غرب به فرهنگ دینی و اسلامی ما می‌شود.

او با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب از سوی مردان و زنان، لازمه امنیت اجتماعی در جامعه است، اذعان کرد: این امر نیاز به فرهنگ سازی، آموزش و تقویت باور‌های دینی در حوزه فردی، خانواده و جامعه دارد تا باور‌های دینی را تقویت کرد و موجب پایدار شدن بنیان‌های خانواده و جامعه می‌شود.

این روحانی اهل سنت مهابادی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مقوله‌ای ارزشمند و حائز اهمیت که در کانون خانواده‌ها باید نهادینه شود نام برد و افزود: تحقق این فریضه مهم زمینه‌ای برای کاهش و مصون ماندن از ناهنجاری‌های اجتماعی است که باید از سوی مردم و حتی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
قوانین جامع و بروز شده با مجریان اگاه و متعهد در انجام وظایف به نحو احسن، ضامن امنیت و ارامش و پیشرفت یک جامعه اند. حجاب نباید وسیله حفظ امنیت زن باشد بلکه قوانین باید حامی امنیت هر فرد با هر تفکر باشند. اگر زن بی حجاب امنیت داشته باشد، مطمئن باشید زن محجبه هم امنیت خواهد داشت. زمانیکه غریزه جنسی طغیان کند، رحم به محجبه و محرم نمیکند لذا اصلاح اندیشه و شیوه زندگی و تغذیه کاهش دهنده میل جنسی در جهت تمرکز بر علم گرایی و تولیدات دانش بنیان و تفریحات سازنده میتواند بخشی از مشکلات را حل کند. خانه های کوچک و فرزندانی که پدر و مادر را زیر نظر دارند، هر رفتار جنسی بدور از احتیاط والدین میتواند سرنوشت فرزندان را دگرگون کند. هیاهوی موضوع حجاب در شرایط کنونی میتواند پوششی بر فجایع داخلی کشور باشد. برخورد قاطع با متجاوزین میتواند مانع گسترش بسیاری از تجاوزات به عنف باشد. چادر زن ایرانی در گذشته، نشانه توحش ایرانیان باستان و ناامنی شدید زن بوده.