کوماسی از رشد ۵٧ درصدی وصول مالیات در ٣ ماهه اول امسال و تحقق ٨٠ درصدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حسن کوماسی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه از تحقق وصول ١٢٠ درصدی مالیات و رشد ٣٨ درصدی آن در سال گذشته خبر داد و گفت: در طول سال گذشته مودیان  یک هزار و ۶٠٠ ميليارد تومان مالیات پرداخت کردند.

او گفت: سال گذشته ١١٢ هزار اظهارنامه مالیاتی دریافت شده که حدود ٩۵ هزار مورد آن تایید گردیده و فقط ١۵ درصد با ریسک بالا مورد بررسی مجدد قرار گرفته است.

کوماسی افزود: در کنار رسیدگی به‌ این‌ موارد، موضوع فرار مالیاتی هم در دستور کار قرار گرفته که عمدتا در مسیر دلالی و تجاری می باشد.

او با اشاره به دریافت ١٣٠ هزار اظهارنامه در شرایط بد اقتصادی و کرونایی تاکید کرد : ۶٧ درصد اظهارنامه های که اخذ شده ماده ١٠٠ رو قبول کردند و اداره دنبال کسانی است که سالیان سال سر مردم و دولت را کلاه گذاشته اند و فرار مالیاتی داشته اند.

‍ مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته ٢٠٠ ميليارد تومان عوارض هم اخذ و به حساب 46 شهرداری و بیش از دو هزار روستا واریز شده است.

کوماسی افزود: حجم مطالبات معوق کارت های بازرگانی نیز١۵٠٠ میلیارد تومان می باشد که قریب به اتفاق آنها مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

او از ابطال ١۶٠ کارت بازرگانی در طول سال گذشته در استان آذربایجان غربی خبر داد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.