محبی گفت:خواستار افزایش بازدید‌های مشترک نظارتی در اصناف و مشاغلی شد که شیوه نامه‌های بهداشتی را کمتر رعایت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین آمار رهگیری‌ها و مراقبت‌ها در طرح شهید سلیمانی گفت: خوشبختانه نمونه گیری کرونایی از اکثر قریب به اتفاق حدود سه هزار و ۲۰۰ مورد رهگیری اخیر انجام شده، اما متأسفانه آمار افراد مراقبت شده در منزل کم است و باید بیشتر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ضرورت افزایش مراقبت بیماران کرونایی را در منزل از دغدغه‌های خود دانست و افزود: البته پرسنل در اختیار بهداشت و درمان استان، کفاف همه مسئولیت‌ها را نمی‌دهد، بویژه آن که بخشی از این پرسنل نیز باید برای واکسیناسیون عمومی به کار گرفته شوند.

محبی به دو هزار و ۳۵۰ بازدید نظارتی اخیر اشاره و عنوان کرد: این بازدیدها، یک هزار و ۱۵۵ اخطار و ۳۲ پلمب را به دنبال داشته است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم در ادامه از مدیریت استان و دستگاه‌های اجرایی خواست تا در این زمینه به کمک مجموعه بهداشت و درمان استان بشتابند.

محبی با تقدیر از افزایش بازدید‌های نظارتی نیرو‌های بسیج و هلال احمر استان در موضوع مبارزه با کرونا ابراز امیدواری کرد این بازدید‌ها در هفته‌های آینده بیش از پیش باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم همچنین از گزارش‌های روزانه و هفتگی اتاق اصناف به مرکز بهداشت استان درباره نظارت‌های کرونایی تشکر کرد و یادآور شد: این گزارش‌ها نشان می‌دهد بازدید‌های خوبی در این عرصه صورت گرفته، اما کمتر شاهد اخطار‌ها و یا پلمب‌های نظارتی بوده ایم.

محبی در ادامه خواستار برگزاری مراسم‌های مذهبی و آئینی به صورت مجازی شد و خاطرنشان کرد: تجمع زیاد در برخی مساجد و اماکن متبرکه استان یکی از چالش‌های مبارزه با کرونا در این روزهاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم درباره میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن و اصناف گوناگون گفت: مراکز شماره گذاری خودرو، جایگاه‌های سوخت، آرامستان ها، مراکز معاینه فنی، پایانه‌های مسافربری درون و برون شهری، دفاتر اسناد رسمی، هتل‌ها و مسافرخانه ها، مجتمع‌های خرید و پاساژها، تالار‌های پذیرایی، نانوایی ها، آرایشگاه ها، کافی نت ها، قنادی و سوهانی ها، مطب‌ها و مراکز تشخیصی درمانی از جمله مواردی هستند که میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در آن‌ها از ۷۵ درصد کمتر است.

محبی در عین حال خواستار افزایش بازدید‌های مشترک نظارتی در اماکن و اصنافی شد که میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در آن‌ها کمتر است.

او با هشدار نسبت به کاهش استفاده از ماسک در بین عموم هم استانی‌ها اظهار کرد: عواملی مانند طولانی شدن دوره بیماری و خسته شدن برخی از مردم و همچنین کمرنگ شدن اجرای مصوبه عدم ارائه خدمت به افراد فاقد ماسک و یا برخورد با این افراد از جمله عوامل کاهش استفاده از ماسک در بین عموم مردم است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم سپس خواستار لزوم بازنگری در استراتژی‌های آموزشی و اطلاع رسانی در موضوع استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شد و اذعان کرد: با توجه به کُند بودن سرعت واکسیناسیون عمومی، همچنان به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک نیازمندیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار