معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم از دریافت ۵ هزار دوز واکسن "کوو ایران برکت"خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سیامک محبی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به تداوم واکسیناسیون کرونا در استان بیان کرد: ادامه تزریق دوز دوم به افراد بیش از ۷۰ سال و همچنین تزریق دوز نخست واکسن به سالمندان جامانده در دستور کار است.

او همچنین به تداوم تزریق دوز دوم واکسن کرونا در روستا‌های استان به افراد بیش از ۶۰ سال اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه رصد واکسن‌های تزریق شده در استان نشان می‌دهد عوارض خاصی در افراد واکسینه شده دیده نمی‌شود.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با قدردانی از تلاش مسئولان استان برای تدارک خودروی دوم حمل واکسن و همچنین پیشرفت ۳۰ درصدی در زنجیره سرما عنوان کرد: واکسیناسیون علیه کرونا با  تجمع نکردن مردم در مراکز واکسیناسیون ادامه خواهد داشت.

اولین محموله واکسن ایرانی به قم رسید

رئیس مرکز بهداشت استان قم در عین حال به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای تزریق واکسن ایرانی اشاره و اظهار کرد: تا پایان روز گذشته  ۵ هزار دوز واکسن "کوو ایران برکت" به استان تحویل  داده شد.

او ادامه داد: مردم باید بدانند که مهم‌ترین فایده واکسینه شدن، جلوگیری از مرگ و میر بیماری کروناست، ضمن آن که بررسی‌های آماری نشان می‌دهد مبتلایان و بستری شدگان اخیر این بیماری در استان، از افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده اند.

محبی با اشاره  به رتبه دوم استان قم در بین استان‌های کشور در زمینه وضعیت تزریق نوبت دوم واکسن ابراز امیدواری کرد: با ورود نخستین محموله واکسن ایرانی و همچنین محموله‌های بعدی از این واکسن، استقبال عمومی برای واکسینه شدن علیه بیماری کرونا نیز در استان افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به روند صعودی بیماری کرونا در کشور و در استان قم اشاره و عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار در استان، نمونه گیری‌های بیماری کرونا ۶ درصد افزایش داشته، اما ۳۲ درصد بر تعداد موارد مثبت افزوده شده که نشان دهنده روند صعودی این بیماری در استان و شدت اپیدمی است.

او با اشاره به رنگ بندی شهر قم در موضوع کرونا و بر اساس معیار‌های دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد: در حال حاضر و بر اساس جدول آماری ۲۸ منطقه شهری، ۱۱ منطقه در وضعیت نارنجی، ۱۰ منطقه در وضعیت زرد، ۵ منطقه در وضعیت قرمز و تنها دو منطقه از شهر در وضعیت آبی هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار