توزیع ۲۶ هزار تن نهاده دامی در مراغه

مدیرجهاد کشاورزی مراغه از توزیع ۲۶ هزار تن نهاده دامی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،کریمی اصل مدیرجهاد کشاورزی مراغه گفت: از ابتدای امسال تاکنون با هدف حمایت از تولید مرغ، تخم مرغ، شیر و گوشت ۲۰ تن نهاده دامی و ۶ تن کنسانتره بین مرغداری‌ها و واحد‌های دامی شهرستان توزیع شده است.

کریمی اصل افزود: از این نهاده‌ها ۹۰ واحد مرغداری گوشتی و ۱۲ واحد دامداری صنعتی و واحد‌های دامداری کوچک در روستا‌ها بهره‌مند شده اند.

او  ارزش نهاده‌های دامی  توزیع شده دولتی یارانه‌دار بین دامداران و مرغداران شهرستان مراغه را بیش از ۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه افزود: نهاده‌های خام دامی شامل کنجاله سویا، ذرت، جو و سبوس با قیمت مصوب و با معرفی و نظارت کارشناسان اداره بهبود تولیدات توزیع شده است.

کریمی اصل با اشاره به یارانه‌ای بودن این سهمیه‌ها و اختلاف قیمت آن با بازار آزاد، خاطر‌نشان کرد: توزیع این نهاده‌ها بین واحد‌های تولیدی، موجب کاهش هزینه خوراک دامداران و افزایش سوددهی و رضایت شغلی دامداران می‌شود و مداوم از طرف ادارات مربوطه تحت رصد و پایش قرار می‌گیرد.

او  افزود: دامداران برای افزایش راندمان تولید و دریافت سود بیشتر علاوه بر استفاده از نژاد‌های اصلاح‌شده و مناسب منطقه باید با تبدیل تغذیه سنتی به صنعتی  از کنسانتره و میکسرهای خوراکی همراه با مکمل‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.