پس از یک وقفه ۲ هفته‌ای ثبات در شیوع ویروس کرونا، با افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی، موج پنجم شیوع ویروس کرونا در استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: پس از یک وقفه ۲ هفته‌ای ثبات در شیوع ویروس کرونا، با افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی، موج پنجم شیوع ویروس کرونا در استان آغاز شد.

او نگرانی موجود در خصوص شیوع ویروس کرونا را گسترش نوع جهش‌یافته با سویه دلتا عنوان کرد و افزود: تعدادی بیمار مشکوک به این نوع ویروس در استان شناسایی و نمونه‌هایی از این بیماران به تهران ارسال شده است که جواب آن در پایان هفته به استان اعلام می‌شود.

شیرانی خاطر نشان کرد: با این وجود هنوز نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد که ویروس دلتای هندی به استان نفوذ کرده است و باید منتظر جواب آزمایش‌ها بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۱۶۳ نفر رسیده است.


بیشتر بخوانید


شیرانی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه فاصله اجتماعی، خاطر نشان کرد: از آنجا که قدرت سرایت ویروس کرونا با سویه دلتا نسبت به نوع انگلیسی و معمولی آن بسیار بیشتر است از همین رو می‌طلبد مردم استان با رعایت توصیه‌های بهداشتی در سلامتی خود و دیگران بکوشند.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی، شهرستان بروجن در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، لردگان، کیار و اردل در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های کوهرنگ، بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار