دیدار بایدن با مقامات پلیس آمریکا در پی افزایش جرایم مسلحانه در این کشور

در پی افزایش چشمگیر جرایم مسلحانه در ماه‌های اخیر در سراسر آمریکا، جو بایدن با مقامات پلیس در ایالت‌های مختلف جلسه اضطراری برگزار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، در پی افزایش خشونت‌های مسلحانه به ویژه در روز‌های اخیر در شیکاگو، نیویورک و فیلادلفیا که در هفته‌های اخیر موجب کشته شدن ده‌ها نفر شده، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا روز گذشته با مقامات پلیس ایالات این کشور جلسه اضطراری تشکیل داد.

بر این اساس، این جلسه با مقامات امنیتی و روسای پلیس ایالات مختلف که در دفتر جو بایدن در کاخ سفید برگزار شد در پی تلاش‌های دولت برای مقابله با افزایش خشونت‌های مسلحانه که به طرز چشمگیری در سراسر آمریکا افزایش یافته صورت پذیرفت.

بایدن قبل از این جلسه گفت: اولین و مهمترین اصل در دموکراسی داشتن امنیت است و ما برای همین موضوع امروز جلسه برگزار کردیم. ما باید برای برقراری امنیت در جامعه آمریکا برای کاهش جرایم مسلحانه در کشور تلاش کنیم.

تنها در یک مورد از خشونت‌های مسلحانه که در چند روز گذشته اتفاق افتاد در شیکاگو ۴۰ نفر مورد اصابت گلوله یک مهاجم ناشناس قرار گرفتند که ۱۱ نفر آن‌ها بر اثر اصابت مستقیم گلوله کشته شدند. در نیویورک هم در زمان مشابه، سه نوجوان در حوادثی جداگانه کشته شدند.

ماه گذشته، بایدن اعلام کرده بود قرار است دولت برای بازنگری در قوانین فروش سلاح‌های گرم تشکیل جلسه دهد و از قوانین جدیدی مبنی بر کاهش جرایم و خشونت‌های مسلحانه رونمایی کند.

در جلسه روز گذشته رییس جمهور آمریکا با مقامات پلیس و امنیتی این کشور قرار شد دولت بودجه‌ای را به منظور کمک به کاهش همه جانبه خشونت‌های مسلحانه از کاهش فروش سلاح تا محدود کردن سن خرید در نظر گیرد.

پیشتر هم دولت آمریکا در تلاشی مشابه خواسته بود محدودیت‌هایی برای خرید سلاح گرم در سراسر آمریکا اعمال کند، ولی با مخالفت‌های گسترده کمپانی‌های اسلحه سازی مواجه شده بود. افزایش خشونت‌های مسلحانه یکی از چالش‌های مهم بایدن در مسائل داخلی آمریکا از زمان روی کار آمدن در کاخ سفید محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار