سرپرست فدراسیون تیراندازی با تفنگ در خصوص عملکرد تیم ملی تیراندازی در مسابقات جهانی و اردو‌های مجارستان توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی دادگر، سرپرست فدراسیون تیراندازی با تفنگ در خصوص شرایط تیراندازان پیش از مسابقات المپیک توکیو اظهار کرد: خوشبختانه فدراسیون تیراندازی با تفنگ یکی از فدراسیون‌هایی است که ورزشکارانش توانستند سهمیه‌های زیادی در مسابقات المپیک توکیو کسب کنند. فدراسیون تیراندازی با تفنگ در یک سال اخیر با توجه به همه گیری ویروس کرونا تمرینات تیراندازان را آنلاین برگزار کرد، اما متاسفانه به فشنگ مورد نیاز و مناسب دسترسی نداشتیم.

او ادامه داد: خوشبختانه از اردیبهشت تا کنون تیراندازان را به ۲ تورنمنت مهم مسابقات جام ملت‌های اروپا و جام جهانی تیراندازی در کشور‌های کرواسی و مجارستان اعزام کرده ایم و تیراندازان به فشنگ استاندارد دسترسی داشتند و سلاح‌های خود را به روز رسانی کردند.

دادگر بیان کرد: وضعیت رشته تیراندازی با تفنگ کشورمان بسیار خوب است. در حال حاضر رنک یک تیراندازی با تپانچه متعلق به کشورمان است. کرم زاده، در تیراندازی با تفنگ بادی در رتبه دوازدهم رنکینگ جهانی قرار دارد. امیدوارم با نتایج خوبی که در مسابقات المپیک کسب می‌کنیم دل مردم کشورمان را شاد کنیم.

او درباره شانس مدال آوری تیراندازان با تفنگ در مسابقات المپیک گفت: من و هیچ کدام از ورزشکاران تیراندازی با تفنگ کشورمان نمی‌توانند درباره مدال آوری در المپیک پیش بینی داشته باشند؛ چرا که نمی‌خواهیم سطح انتظارات را بالا ببریم. این رشته فراز و نشیب زیادی دارد و نمی‌شود پیش بینی دقیقی انجام داد. جواد فروغی در مسابقات اخیر تیراندازی با تپانچه ۲ مدال طلا را کسب کرد و کرم زاده در مسابقات بانوان عملکرد خوبی داشته است. امیدوارم این نتایج در المپیک نیز تکرار شود.

سرپرست فدراسیون تیراندازی با تفنگ در خصوص فشار بر روی فروغی برای کسب مدال در مسابقات المپیک گفت: من فکر نمی‌کنم فشاری وجود داشته باشد. او یک ورزشکار با تجربه است و فدراسیون تیراندازی با تنفگ نیز روانشناس، پزشک معتمد فدراسیون پزشکی ورزشی و ماساژور را برای حضور موفق او در مسابقات المپیک فراهم کرده است و فکر نمی‌کنم فروغی دغدغه‌ای در این خصوص داشته باشد.

علی دادگر در خصوص سرپرست شدنش در فدراسیون تیراندازی با تفنگ بیان کرد: البته طبیعی بود؛ دوره چهار ساله ریاستم در فدراسیون تیراندازی با تفنگ به پایان خواهد رسید، اما خوشحالم سلطانی فر (وزیر ورزش و جوانان) به من اعتماد کرد و به عنوان سرپرست این فدراسیون به کارم ادامه می‌دهم؛ برای انتخابات دوره بعدی فدراسیون نیز نامزد شده ام.

او در خصوص تفاهنامه با فدراسیون تیراندازی با تفنگ مجارستان اظهار کرد: ما در گذشته اردو‌های تیراندازان را در آلمان برگزار می‌کردیم. فشنگ‌های خودمان را نیز از این کشور تهیه می‌کردیم، اما با توجه به مقررات سختگیرانه آلمان باعث شد با مجارستان تفاهنامه همکاری در این موارد را امضا کنیم. آن‌ها مربیان خوبی در تیراندازی با تفنگ دارند و ما به مربیان خوب و مهمات دسترسی داریم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار