رئیس فدراسیون تیراندازی با تفنگ در خصوص عملکرد تیم ملی تیراندازی در مسابقات جهانی و اردو‌های مجارستان توضیحاتی را بیان کرد.

علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی با تفنگ در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملکرد تیراندازان در مسابقات جهانی اظهار داشت: ما در آغاز سال ۱۴۰۰ توانستیم با مدال طلای تپانچه توسط جواد فروغی و همچنین اولین مدال نقره تاریخی میکس تپانچه توسط جواد فروغی و گلنوش سبقت الهی سال خود را آغاز کنیم. در آخرین مسابقات جهانی قبل از المپیک در کرواسی، ورزشکاران در دو بخش تفنگ و تپانچه خوش درخشیدند که حاصل این تلاش تکرار مدال طلای جواد فروغی در رشته تپانچه بود. در ادامه این رقابت‌ها کسب اولین مدال تیمی تفنگ بانوان بود که توسط نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان و فاطمه کرم زاده کسب شد که یک افتخار دیگر به تابلوی افتخارات تیراندازی با تفنگ ایران اضافه شد. ۲ مدال برنز هم در میکس تپانچه و تیمی تپانچه آقایان به دست آمد که امیدواریم این عناوین در المپیک هم تکرار شوند.

فدراسیونی که ۶ سهمیه المپیک کسب کرده است، حواشی هم خواهد داشت

رئیس فدراسیون تیراندازی با تفنگ با توجه به حواشی که سال گذشته برای این رشته ورزشی ایجاد شده بود، گفت: رشته تیراندازی رشته تجهیز محور است و به هر حال فدراسیونی که ۶ سهمیه المپیک کسب کرده به اندازه سهمیه‌های خود می‌تواند مشکلات و حواشی داشته باشد. خوشبختانه ما بعد از مدت‌ها توانستیم هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم و حدود ۳ ماه تیم ملی تفنگ و تپانچه کشورمان در مجارستان اردو دراز مدت داشتند و در این مدت هم توانستند در ۲ مرحله در مسابقات سطح بالا حضور پیدا کنند و به آمادگی مطلوبی برسند.

تیراندازان تمام تجهیزات لازم برای حضور در المپیک را در اختیار داشتند

دادگر با اشاره به اردو‌های تیم ملی تیراندازی در مجارستان عنوان کرد: ملی پوشان در مجارستان به تمامی تجهیزات دسترسی داشتند و به اندازه کافی فشنگ و تجهیزات را در اختیار داشتند و می‌توان گفت تمامی تجهیزاتی که لازمه حضور در المپیک هست ملی پوشان داشتند و فدراسیون در این زمینه برای ورزشکاران کم نگذاشته است و ورزشکاران هم انصافا تمام تلاش خود را در تمرینات کردند که نتیجه آن را در مسابقات جهانی کرواسی دیدیم. امیدواریم نتیجه همه تلاش‌ها کسب مدال در المپیک باشد.

او ادامه داد: در این چند روز باقی مانده ورزشکاران استراحت و ریکاوری خواهند کرد و در جلسات توجیهی کمیته ملی المپیک شرکت خواهند داشت. در ادامه هم یک تمرین داخلی برگزار خواهد شد تا ورزشکاران با آمادگی بالا راهی مسابقات المپیک توکیو شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار