از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ هزار کیلوگرم گوشت ذبح غیر مجاز در شهر کرمانشاه جمع آوری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خدادادیان مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به آغاز گشت مشترک بهداشت و ارگان‌های مربوطه به منظور ساماندهی ذبح غیر مجاز در شهر کرمانشاه گفت : این گشت‌ها با حضور اداره اجرائیات شهرداری، بازرسی اصناف، دامپزشکی، محیط زیست، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی اجرا می‌شود.

او گفت : هدف از تشکیل این گشت مشترک برخورد با سبزی کاری‌های آلوده در شهر و ذبح غیر مجاز دام است که این طرح تا پایان تابستان امسال به صورت ویژه اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه ۲۰ نفر در این گشت مشترک حضور دارند، افزود: در این طرح شهر کرمانشاه به دو منطقه تقسیم شده که در ابتدا مناطق پرچالش در زمینه غیر مجاز شامل دولت آباد، جعفر آباد، مسکن والهیه ساماندهی خواهند شد.

مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه افزود: با وجود کشتارگاه‌های صنعتی در کرمانشاه ذبح غیر مجاز دام زیبنده شهر نیست و علاوه بر تهدید سلامت شهروندان چهره شهر را نیز آلوده می‌کند.

خدادادیان ادامه داد: اخیرا مرگ یک نفر از شهروندان جوانرودی بر اثر ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اهمیت این موضوع را بیش از پیش نشان می‌دهد و باید هرچه سریعتر ذبح غیر مجاز در شهر کرمانشاه برچیده شود.

او به موضوع سبزی کاری‌های آلوده به فاضلاب اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هکتار سبزی کاری آلوده معدوم شده است، اخیرا در منطقه درود فرامان ۵ هکتار سبزی کاری مشکوک شناسایی شده که کار کارشناسی آن در حال انجام است و به محض محرز شدن تخلف با حکم مقام قضایی معدوم خواهد شد.

خدادادیان افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با شماره‌های ۱۳۷ شهرداری، ۱۹۰ مرکز بهداشت و ۱۵۱۲ دامپزشکی تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.