مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه با بیان این‌که جذب ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی را برای امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم، گفت : ۲سرمایه‌گذار خارجی از عراق و سوئد قرار است با سفر به استان در جریان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کرمانشاه قرار بگیرند که امیدوارم به ورود سرمایه منتهی شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیرحمزه حیدریان مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت : سرمایه‌گذار عراقی قرار است در حوزه کشاورزی استان سرمایه‌گذاری کند؛ گروهی از کشور سوئد قرار است برای اطلاع از ظرفیت‌های بخش صنعت به استان سفر کنند که پس از آمدن آن‌ها ما قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی و صنعت را به این سرمایه‌گذاران ارائه خواهیم کرد که امیدوارم به نتیجه و ورود سرمایه منتهی شود.

او گفت : برای تحقق هدفگذاری سال ۱۴۰۰ باید همه مسئولان و دستگاه‌های استان از جمله مجمع نمایندگان پای کار باشند و اقدام به معرفی سرمایه‌گذار خارجی کنند تا ما بتوانیم در استان با ارائه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری اقدام به جلب نظر و سرمایه آن‌ها کنیم.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه درباره آخرین وضعیت احداث کارخانه ۱۰۰ میلیون یورویی کاشی و سرامیک توسط سرمایه‌گذار چینی افزود: پس‌از وقفه‌ای که به دلیل شرایط شیوع کرونا در پیشبرد این طرح ایجاد شد، ما به سرمایه‌گذار یک فرجه ۲ ماهه برای ازسرگیری پروژه داده‌ایم که پس‌از رفع شدن موانع بازگشت، هم‌اکنون نماینده حقوقی آن در کرمانشاه حضور دارد و در حال مهیا کردن کار‌های بازگشت تیم بزرگ مهندسان شرکت است.

حیدریان درباره طرح ۱۰ میلیون یورویی «کارخانه تولید سیلیکون و منگنز» توسط شرکت چینی «فروآلیاژ متحد شرق آسیا» افزود: این پروژه هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سرمایه‌گذار آن قول داده است که تا مهر ماه پروژه را به طور کامل به بهره‌برداری برساند.

 او ادامه داد: «پروژه فرآوری و سورتینگ روده و احشا انواع دام» توسط یک سرمایه گذار آلمانی مشکل ساختمان داشت که هم‌اکنون با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی، شهرداری و دامپزشکی در حال پیگیری و مرتفع شدن است و در مرحله کار‌های اداری قرار دارد.

حیدریان درباره طرح سرمایه‌گذاری یک شرکت آلمانی برای احداث «کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی» گفت: این پروژه قرار است در سه‌راهی بیا شوش در مسیر جوانرود ساخته شود که مشکل آب داشت، اما مقرر شد شرکت آب منطقه‌ای آن را رفع کند با این حال اگر این مشکل حل نشود باید به جایی که مشکل آب نداشته باشد، منتقل شود.

او با بیان این‌که این پروژه هزار و ۳۰۰ شغل در استان ایجاد خواهد کرد، گفت: میزان سرمایه‌گذاری آن در فاز اول ۹۲ میلیون یورو خواهد بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.