کارشناس توانمندی سازی صندوق نوآوری گفت: شرکت‌های دانش بنیان در تلاشند که محصولاتشان را به کشور‌های همسایه صادر کنند.

مرادی، کارشناس توانمندی سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امروز (دوشنبه، ۲۱ تیر) آخرین روز بازدید از نمایشگاه بین المللی اوراسیاست.

او افزود: در این نمایشگاه ۲۰ شرکت‌های دانش بنیان به صورت غرفه دار، محصولاتشان را برای معرفی و مذاکره با شرکت‌های خارجی به نمایش درآوردند، از بین آن‌ها ۱۴ شرکت ایرانی با شرکای خارجی برای صادرات محصولاتشان پای مذاکره نشستند.

مرادی ادامه داد:  برای بازدید از این نمایشگاه، هیئت‌های مختلفی از کشور‌های روسیه، بلاروس، قرقیزستان حضور داشتند. هیئتی که امروز در این نمایشگاه حضور دارد، هیئتی ۸ نفره در حوزه سلامت است که از کشور افغانستان برای مذاکره و بازدید از محصولات شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در این نمایشگاه حاضر شدند.

این کارشناس توانمندی سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: برنامه‌ای که برای این هیئت ۸ نفره در نظر گرفتیم، جلسه با ۱۵ شرکت دانش بنیان است که محصولاتشان را برای صادرات به این کشور‌ها به تجار آن‌ها ارائه و توانمندی‌های خود را در حوزه سلامت معرفی کردند. صندق نوآوری میزبان رئیس بیمارستان‌هایی از کابل، جلال آباد افغانستان است؛ این تجار در زمینه ارتوپدی چشم و بیماری‌های اطفال فعالیت دارند.

او در پایان تصریح کرد: هیئتی که از شهر هرات در این نمایشگاه حضور دارد، توزیع کننده اقلام پزشکی و تجهیراتی پزشکی در افغانستان است.

در این نمایشگاه علاوه بر اقلام تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، در زمینه دارو نیز محصولاتی را ارائه کردیم . هر شرکتی که امروز بتواند مذاکره موثری با تجار افغانستانی داشته باشد، در دو روز آینده این تجار برای بازدید از فضای شرکت‌های دانش بنیان انتخاب شده و به محل این شرکت‌ها می‌روند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار