مدیر توانمند سازی صندق نوآوری گفت: نمایشگاه بین المللی اوراسیا با حضور ۲۰ شرکت در حوزه‌های سلامت باتوجه به بیماری کرونا برگزار شد.

معصومه شاوردی مدیر توانمند سازی صندق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین المللی اوراسیا با حضور ۲۰ شرکت برگزار شد و در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت که امروزه در شرایط کرونایی و بحرانی که ایجاد شده اهمیت بیشتری پیدا کرده است. 

او افزود: شرکت‌هایی از کشور‌های حوزه اوراسیا در این نمایشگاه حضور داشتند و امکان مذاکره درباره معرفی محصولاتشان با این شرکت‌ها فراهم شده بود. همچنین برای بازدید از محصولات توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و مزاکره با آن‌ها هیئت‌های تجاری از کشور‌هایی مثل افغانستان، روسیه، قرقیزستان نیز حضور داشتند.

شاوردی گفت: هیئت‌های تجاری که از افغانستان در نمایشگاه اوراسیا حضور داشتند، پزشکانی بودند که در بیمارستان‌های افغانستان فعال هستند و درباره محصولات حوزه سلامت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با آن‌ها مذاکره کردند. امید داریم ایران امکان صادرات محصولات حوزه سلامت و پزشکی را به کشور افغانستان فراهم کند.

او ادامه داد: همچنین از سایر کشور‌ها همچون روسیه نیز در این نمایشگاه برای مذاکره با شرکت‌های دانش بنیان و معرفی محصولات ایرانی حضور داشتند. با برپایی این نمایشگاه‌ها و دیده شدن شرکت‌های دانش بنیان و معرفی محصولاتشان سهم خوبی از صادرات این دستاورد‌ها به دست خواهیم آورد.

مدیر توانمند سازی صندق نوآوری تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیانی که در مذاکره با هیئت‌های تجاری که از کشور‌های همسایه در نمایشگاه بین المللی اوراسیا حضور داشتند، ۱۴ شرکت دانش بنیان بودند که محصولاتشان را به هیئت تجاری افغانستان و روسیه ارائه دادند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار