کارشناس ارشد وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد آمریکا در اعطای کمک‌های بشردوستانه خود اهداف سیاسی منحوسی را دنبال می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک کارشناس کره شمالی اعلام کرد که آمریکا در ارائه کمک‌های بشردوستانه خود اهداف سیاسی منحوسی را دنبال می‌کند.

پس از اظهار نظر متحدان آمریکا مانند کره جنوبی درباره این که واکسن‌های کرونا یا کمک‌های دیگر می‌تواند موجب ارتقای همکاری‌ها شود، یک کارشناس کره شمالی گفت: کمک‌های بشردوستانه آمریکا یک «طرح سیاسی منحوس» برای تحت فشار قرار دادن کشور‌های دیگر است.

وزارت امور خارجه کره شمالی روز یکشنبه در یک پایگاه اینترنتی رسمی که منعکس کننده آشکار تفکر دولت این کشور است از کمک‌های آمریکا انتقاد کرد.

کانگ هیون چول، محقق ارشد انجمن ارتقاء تبادل بین المللی اقتصاد و فن آوری وابسته به این وزارتخانه، فهرستی را از اقدامات آمریکا در سراسر جهان ارائه داد که کمک واشنگتن را به اهداف سیاست خارجی یا فشار بر مسائل حقوق بشری مرتبط می‌کند.

او نوشت: این آشکارا نشان می‌دهد که قصد باطنی آمریکا از مرتبط کردن کمک‌های بشردوستانه به موضوعات حقوق بشری این است که بر فشار‌های خود بر کشور‌های مستقل مشروعیت ببخشد و به اهداف سیاسی منحوس خود برسد. 

از جمله نمونه‌هایی که او از اقدامات آمریکا ارائه داد، کاهش کمک‌های آمریکا به دولت افغانستان بود که قرار است در هفته‌های آینده باقیمانده نیرو‌های خود را از آن خارج کند.

کانگ گفت: در واقع، بسیاری از کشور‌ها که به شدت به کمک‌های آمریکا امید بسته بودند، طعم تلخ ناامیدی را چشیده اند.

مقامات آمریکایی گفته اند: از کمک‌های بشردوستانه به کره شمالی حمایت می‌کنند، اما تاکنون هیچ تلاشی برای کمک به این کشور انجام نداده اند.

کره جنوبی قول داده است در صورت درخواست، واکسن کرونا در اختیار کره شمالی قرار دهد و برخی از تحلیلگران گفته اند این کمک‌های خارجی می‌تواند راه را برای از سرگیری گفتگو‌های دیپلماتیک با کره شمالی هموار کند.

اما وزارت اتحاد کره جنوبی که مسئول روابط با کره شمالی است اعلام کرد این اظهارات جنبه رسمی ندارد و این وزارتخانه کماکان به دنبال راه‌هایی برای همکاری با پیونگ یانگ و اطمینان از سلامت و امنیت مردم هر دو کره است.

کره شمالی به صورت علنی هیچ نشانه‌ای از تمایل به دریافت کمک از کره جنوبی یا آمریکا از خود بروز نداده، گرچه با کمک‌های محدود چین و روسیه موافقت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار