کیم جونگ اون و شی جین پینگ بر توسعه روابط و همکاری‌ها میان پیونگ یانگ و پکن تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اقدام به ارسال نامه به یکدیگر کردند.

بر این اساس، در این نامه رهبران چین و کره شمالی بر توسعه همکاری‌ها و مقابله با دشمنان خارجی تاکید کردند. کیم جونگ اون در این نامه تاکید کرد: شاهد آن هستیم که علارغم آنکه شرایط بین المللی طی سالیان اخیر بسیار بغرنج بوده است، اما دوستی نظامی میان دو کشور قوی‌تر شده است.

رئیس جمهور چین نیز در پاسخ به نامه رهبر کره شمالی نوشت: ما به دنبال تقویت روابط با دوست و همسایه همیشگی خود هستیم. ما آرزوی شادکامی و پیشرفت مردم کره شمالی را داریم. ارتقای روابط دوستانه و همکاری‌های میان پکن و پیونگ یانگ به سطحی جدید در دستور کار است.

گفتنی است در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۵۰ جنگ کره به وقوع پیوست. در این جنگ آمریکا در حمایت از کره جنوبی وارد جنگ با کره شمالی شد. در مقابل، چین و اتحاد جماهیر شوروی نیز از کره شمالی حمایت کردند. این جنگ که تا ژوئیه ۱۹۵۳ به طول انجامید، پیروز نهایی نداشت، اما باعث باز شدن پای نظامیان آمریکایی به شبه جزیره کره شد.

حال آمریکا در تلاش است با افزایش فشار‌ها شامل تحریم‌های سنگین، پیونگ یانگ را به میز مذاکره بکشاند. در این میان، پکن یکی از معدود متحدان کره شمالی در شرق آسیا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار