سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی با مقامات چینی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از گفتگوی فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی با مقامات چینی خبر داد. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تماس بین نماینده ویژه این کشور با همتای چینی خود را تایید، ولی از ارائه جزئیات بیشتر در این مورد خودداری کرد.

پرایس در این باره گفت: واشنگتن با متحدانش از جمله کره جنوبی و ژاپن در مورد مسائل کره شمالی همکاری خواهد کرد و بدیهی است حضور چین هم در این میان می‌تواند نقش موثری در حل و فصل اختلافات سیاسی داشته باشد.

این دیدار پس از سخنان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مبنی بر تلاش‌های دولت بایدن برای عدم برقراری گفتگو میان طرفین انجام شد.

وزارت امور خارجه چین پیشتر اعلام کرده بود لیو شیاومینگ، نماینده ویژه این کشور در کره شمالی با سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در کره شمالی در گفتگویی تلفنی در مورد دیدار طرفین توافق کرده بودند.

ماه گذشته نماینده ویژه آمریکا در کره شمالی از کره جنوبی بازدید کرده و طی آن تلاش کرده بود بن بست اختلافات هسته‌ای بین دو کره را حل و فصل کند. مقامات کره جنوبی از زمان روی کار آمدن جو بایدن در کاخ سفید به تماس‌های واشنگتن برای گفتگو پاسخ نداده بودند.

در ماه‌های اخیر آمریکا مقامات چین را به نقض آشکار تعهدات خود در اجرای تحریم‌های بین المللی علیه کره شمالی متهم کرد. با این حال، مقامات چینی می‌گویند پکن از تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی پیروی می‌کند گرچه همانند مقامات روسیه معتقدند کاهش این تحریم‌ها می‌تواند در حل و فصل بن بست مذاکرات هسته‌ای میان واشنگتن و پیونگ یانگ کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار