رئیس کل دادگستری مازندران گفت: احکامی که برای اوباش و افراد مخل نظم و امنیت جامعه صادر می‌شود باید محکم و شدید باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه رسیدگی به پرونده‌های مهم، با بیان اینکه برخورد با مخلان نظم و امنیت باید شدید و محکم باشد، گفت: احکامی که برای اوباش و افراد مخل نظم و امنیت جامعه صادر می‌شود باید به نحوی شدید و بازدارنده بوده که این افراد جرات تکرار جرم را نداشته باشند.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (ره) درخصوص برخورد جدی و بدون اغماض با جرائم با تاکید بر رعایت دقت و قاطعیت در صدور حکم، افزود:، چون رسیدگی به پرونده‌های مهم دارای حساسیت بالایی است باید با دقت وسرعت و به طور ویژه در دستور کار قضات قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت:همچنین اوقات رسیدگی نیز باید متناسب با پرونده بوده و در کوتاه‌ترین زمان و با دقت کامل تعیین تکلیف شوند.

حجت الاسلام اکبری در بخش دیگری از سخنان خود به نقش ضابطان اشاره کرد و افزود: ضابطان اعم از عام و خاص به عنوان مأمورانی که در خط مقدم مبارزه با جرم قرار دارند نقش مهمی‌ را در اجرای عدالت کیفری ایفا می‌کنند.

او گفت: ضابطان باید تخصّص لازم را داشته و متناسب با شرایط روز آموزش‌های لازم را ببینند و با دانستن اصل استقلال قضات، در پرونده دخالتی نداشته باشند.

رئیس کل دادگستری مازندران حفظ حقوق قانونی افراد را مورد تاکید قرارداد و افزود: طبق شرع و قانون ما مکلف نیستیم کسی را بدون دلیل کافی احضار یا جلب کنیم و باید دلایل، مدارک و مستندات کافی باشد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار