بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شاهرود گفت: سارق سابقه‌دار کابل‌های برق روز گذشته براثر برق گرفتگی و سقوط از تیر برق جان باخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فرشید صفدری بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شاهرود گفت: این فرد ۴۸ ساله ساکن شاهرود بوده و سابقه محکومیت و حبس به دلیل سرقت‌های متعدد بویژه سیم و کابل برق را در پرونده دارد.

او با بیان این که سارق برای اجرای سرقت هایش از همه تجهیزات مورد نیاز بهره می‌برده است افزود: سارقان سیم‌های برق و مخابرات هرکیلوگرم مس را به قیمت حدود ۱۶ هزار ریال می‌فروشند.

صفدری گفت: به خاطر گرانی مس، سود هنگفتی عاید سارقان می‌شود، قانون گذار در ماده ۶۵۹ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ در موردتاسیسات و وسایل عمومی که مورد سرقت واقع می‌شوند، مجازات یک تا پنج سال حبس را تعیین کرده است.

در فروردین امسال هم با اقدامات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان شاهرود، سه سارق سابقه دار که در حاشیه شهر و روستا‌های این شهرستان، سیم و کابل هوایی برق را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.

این سارقان در بازجویی‌های تخصصی به ۴۳ فقره سرقت سیم و کابل هوایی برق اعتراف کردند و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی اعزام و روانه زندان شدند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.