فرمانده انتظامی کاشان از کاهش ۱۵ درصدی سرقت در فصل بهار امسال و دستگیری ۳۲ سارق حرفه‌ای سابقه‌دار در راستای اجرای طرح مبارزه با سرقت‌های خرد در شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ حسین بساطی فرمانده انتظامی کاشان امروزدر گفتگو با خبرنگاران گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی کاشان در اجرای طرح مبارزه با سرقت‌های خرد، ۳۲ نفر سارق موتورسیکلت، اماکن خصوصی، کش‌روزنی، مغازه و منزل و ۹ نفر معتاد متجاهر را دستگیر کردند و ۶۹ فقره از سرقت‌های این شهرستان نیز کشف شد.

او افزود: در راستای اجرای این طرح و با تلاش ماموران، ۳۴ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و مخدوش و راکب اتباع بیگانه نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بیشتر سرقت‌های خرد از سوی معتادانی انجام می‌شود که برای تامین هزینه اعتیاد خود مرتکب این جرم می‌شوند.

سرهنگ بساطی با تاکید بر اینکه وقوع سرقت‌های خرد احساس ناامنی را در شهروندان افزایش می‌دهد، تصریح کرد: طبق مطالعه و بررسی‌های علمی برای شناسایی نقاط آسیب و دستگیری عاملان این سرقت‌ها، سرنخ‌ها و اطلاعاتی برای اجرای طرح مبارزه با سرقت به دست آمد که پلیس کاشان با هماهنگی مقام قضایی به طور ضربتی وارد عمل شد.

او همچنین از سرکشی ۱۳ واحد ضایعات فروشی خبر داد و افزود: تعداد چهار واحد ضایعات فروشی به دلیل خرید اموال مسروقه پلمب و در بازرسی از این واحدها، اقلام مسروقه زیادی کشف شد.

فرمانده انتظامی کاشان با اشاره به تداوم اجرای طرح‌های تشدید مقابله با سرقت‌های خرد گفت: از شهروندان عزیز، انتظار می‌رود با توجه به هشدار‌های پلیسی برای رعایت نکات بازدارنده از سرقت‌ها، در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را جدی گرفته و مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند تا پیگیری سریع انجام شود.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران و دومین شهر پرجمعیت اصفهان پس از مرکز این استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.