مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: دامداران تربت حیدریه در سه ماه اول امسال، ۵ هزار و ۸۰۰ تن نهاده دامی برای ادامه جریان تولید دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: ۷ هزار تن کنسانتره دامی و ۷۵۰ تن جو سهمیه خشکسالی، ۳ هزار و ۲۰۰ تن نهاده‌های خام ویژه دام سنگین صنعتی، هزار و ۴۵۰ تن ذرت و هزار و ۲۰۰ تن سویا در سه ماه نخست امسال بین دامداران تربت حیدریه واقع در جنوب خراسان رضوی توزیع شده است همچنین هزار تن جو سهمیه خشکسالی هم در قالب دومین مرحله حمایت از دامداران در تربت حیدریه در حال توزیع است.


بیشتر بخوانید


او افزود: ظرف سه ماه اخیر ۲۰ هزار و ۱۰۰ تن شیر تولید شده به دست دامداران تربت حیدریه جمع‌آوری شده است؛ بخش پرورش ماکیان تربت‌حیدریه نیز با ۵۱ واحد مرغداری در این شهرستان فعالیت دارد که وضعیت تولید در آن به گونه‌ای است که هیچگونه سالن مرغداری خالی از جوجه در تربت حیدریه وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه ادامه داد: امسال تاکنون در سایه فعالیت این بخش حجم تولید تخم‌مرغ به ۷۳۰ تن، تولید مرغ به ۲ هزار و ۴۵۰ تن و جوجه‌ریزی در سالن‌های مرغداری تربت حیدریه نیز به یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه رسیده است.

محمدی بیان کرد: پنج هزار و ۶۰۰ تن دانه و سویای یارانه‌ای ظرف همین مدت در چهارچوب تامین نهاده‌های دامی بین مرغداران تربت حیدریه توزیع شده است.


انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.