رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: امسال ۳۰ میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

حسین خضری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در طول سه ماهه سپری شده سال جاری، با مشارکت خیران، کشاورزان و فرهنگ‌سازی ایجاد شده ۳۰ میلیارد ریال زکات را در این شهرستان جمع آوری شد.

خضری با بیان اینکه این مقدار زکات نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است، افزود: زکات جمع آوری شده به صورت نقدی بوده که ۱۲۰ عامل و ۸ مبلغ در جمع آوری آن در روستا‌های  این شهرستان فعالیت داشته اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه پارسال ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شده بود، اذعان کرد: زکات جمع‌آوری شده صرف هزینه‌های درمان، تحصیل، ساخت مسکن، توزیع بسته معیشتی و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه شامل مسجد، خانه عالم و غسالخانه می‌شود.

او با تاکید بر اینکه زکات به عنوان سنتی حسنه باید در جامعه ترویج یابد، تصریح کرد: مهمترین و اولین گام در ترویج و اشاعه فریضه زکات در جامعه امر فرهنگ‌سازی است که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد و کسب رتبه نخست شهرستان مهاباد در ۱۲ سال پی در پی در راستای همین فرهنگ‌سازی‌ها بوده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.