جوکار، کتابخانه مرکزی یزد را نماد فرهنگ و دانش این شهر دانست و گفت: هر جامعه‌ای که با کتاب و کتابخانه مأنوس شود، زنده و پویا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد صالح جوکار نماینده مردم شهرستان‌های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان در بازدید از کتابخانه مرکزی یزد، با گرامیداشت یاد مرحوم مهدی آذریزدی و روز ادبیات کودک و نوجوان، گفت: آذریزدی توانست باب جدیدی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان باز کند و در دوره‌ای که نیاز مبرمی به آثار مفید در این حوزه احساس می‌شد، آثار ارزشمندی برای کودکان و نوجوانان تولید کرد.

او کتابخانه را نماد فرهنگ و علم و ادب جامعه دانست و افزود: هر جامعه‌ای که با کتاب و کتابخانه مأنوس شود، موفق، زنده و پویا است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با تشکر از مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی به دلیل تکمیل و افتتاح کتابخانه مرکزی یزد، بیان داشت: این مکان زیبا و مدرن، می‌تواند نماد فرهنگ و دانش شهر یزد و مردم آن باشد.

جوکار با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، کتابخانه‌ها به لحاظ کمی و کیفی با رشد چشمگیری همراه بوده‌اند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی، بر محور فرهنگ و علم بنا شده و سزاوار است در چنین نظامی، مطالعه، کتاب و کتابخانه در کانون توجه باشد.

او خلاقیت و ابتکار پیشینیان را در معماری و بنای بافت سنتی کم نظیر شهر یزد ستود و اظهار داشت: پیشینیان ما به دلیل شرایط دشوار جغرافیایی و سازگار شدن با سختی زندگی در کویر، روی به چنین معماری خاص و منحصر به فردی آوردند و ما نیز باید تلاش کنیم فضا‌های شهری و بافت فرهنگی و اجتماعی امروزی را منطبق با این معماری بنا کنیم و کتابخانه‌ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس، برای حل مشکل کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه مرکزی یزد قول پیگیری داد.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز با اشاره به اتفاق بزرگ افتتاح کتابخانه مرکزی یزد در پایان سال گذشته، تصریح کرد: این کتابخانه با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب و پیگیری و تلاش خاص دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، معاونان و مدیران و کارشناسان این نهاد و همراهی مسئولان استان، نهایتاً در اسفندماه سال ۹۹ و پس از ۲۵ سال بلاتکلیفی، تکمیل و به مردم یزد تقدیم شد.

او افزود: طراحی سنتی و بومی کتابخانه، بهره‌مندی از تجهیزات بروز در بخش‌های مختلف آن، کتابخانه مرکزی یزد را به زیباترین کتابخانه کشور تبدیل کرده است و امیدواریم سال‌ها منشأ خیر و خاستگاهی برای ترویج علم و آگاهی باشد.

محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز در این بازدید خواستار پیگیری جوکار برای اختصاص بودجه لازم به منظور تکمیل کتابخانه شهید بابایی زارچ شد.

او همچنین از نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خواست، برای اهدای ساختمانی مناسب به منظور راه‌اندازی کتابخانه در محله شیخداد یزد، با خیران و معتمدان محل رایزنی کند.

حل مشکل زمین و ساختمان کتابخانه‌های موقوفه استان و شهرستان، یکی دیگر از مباحثی بود که از سوی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد مطرح شد و جوکار نیز قول پیگیری این موضوع از مسئولان اوقاف استان را داد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.