محمد امین قلم بر، مدیر مرکز نوآوری مرکز یاس دانشگاه اهل بیت (ع) در گفتوگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مرکز نوآوری یاس زیر مجموعه دانشگاه اهل بیت است، ما در این مجموعه یک دریچهای برای ورود دانشجویان خارجی باز کردیم، به طورکلی مهمترین مزیت این دانشجویان خارجی از آموزش فرآیندهای ملتورینگ و جذب سرمایه گذار است که این افراد به سفیران اقتصادی در کشور خود تبدیل بشوند.
او گفت: سال گذشته ۴۰ هزار دانشجو در کشور داشتیم که با سرمایه گذاری دولت متاسفانه هیچ یک از آنها زمان بازگشت به کشور خود مهارت و آموزه شغلی این دانشگاه آموزش نیاموخته بودند، اما ما اینجا در تلاش هستیم که این افراد را در کنار دورههای تحصیل آموزشی، توانمند کرده تا در آینده نزدیک بتوانند صاحبان مشاغل اقتصادی پر قدرت نیز باشند.
مدیر مرکز نوآوری مرکز یاس دانشگاه اهل بیت (ع) مهمترین هدف این دانشگاه را پیوند دانشجوها، شرکتهای دانش بنیان و استارتاپهای ایرانی دانست و بیان کرد: ورود به بازارهای منطقه برای شرکتهای ایرانی همراه با ریسک است، اما حضور این دانشجویان میتواند این احتمال را کمتر کرده و به نوعی به ما کمک کنند تا شرکتها با هزینههای کمتری به بازارهای منطقه وارد شوند.
او از ایدههای خلاق و نوآورانه دانشجویان خارجی گفت: برخی از این دانشجوها صاحب ایده و سبک خاصی هستند، به طوریکه میتوان گفت ما روی آنها سرمایه گذاری کرده و آن ها را آموزش میدهیم تا در کشور خود تبدیل به یک کارآفرین بشوند، در واقع رسالت اصلی این افراد گسترش بازار جهانی است. البته با رایزنیهای انجام شده برخی از آنها میتوانند جذب شرکتهای دانش بنیان و استارتاپها شوند تا از آنها به عنوان همپا و بازاریاب استفاده کنند.
قلم بر، در پاسخ به اینکه در حال حاضر چند شرکت مستقر در دانشگاه اهل بیت است، اظهار کرد: ۱۵ شرکت مستقر داریم و ۴۰ فضای اشتراکی، اما به دلیل ورود تقاضای بیش از حد دراستارتاپها سعی کرده خدمات غیرحضوری داشته باشیم که فراتر از شرکتهای معادل پیش برویم.
او در ادامه اضافه کرد: شرکتهای دانش بنیان برای همکاری و اطلاع از وجود دانشجویان خارجی میتوانند از طریق وب سایت دانشگاه ورود کرده و همچنین همزمان و به صورت آنلاین مشاوره بگیرند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/