فینال مسابقات تنیس ویمبلدون امروز بین نواک جوکوویچ و متئو برتینی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نواک جوکوویچ، مدافع عنوان قهرمانی مسابقات تنیس  ویمبلدون امروز در دیدار فینال مصاف به متئو برتینی تنیسور جوان ایتالیایی خواهد رفت. جوکوویچ  ۱۹ بار قهرمان مسابقات گرند‌ اسلم‌ شده، اما برتینی نخستین فینال یک گرند اسلم را تجربه می‌کند.

نواک جوکوویچ در مرحله نیمه نهایی توانست دنیس شاپووالف ۲۲ ساله را شکست دهد و راهی فینال شود. متئو برتینی نیز با پیروزی مقابل هربرت هورکاچ لهستانی به فینال رسید.  او همچنین در تورنمنت کوئینز لندن که به نوعی مسابقات آماده سازی ویمبلدون نیز محسوب می‌شود، قهرمان شد.

برتینی که بخت هفتم قهرمانی در ویمبلدون بود، با رسیدن به فینال انفرادی اولین مرد ایتالیایی شد که به این افتخار رسیده است. برتینی ۲۵ ساله اولین مرد ایتالیایی است که از سال ۱۹۷۶ به فینال یک گرند اسلم رسیده است.

او درباره رسیدن به فینال ویمبلدون گفت: راستش را بخواهید حرفی برای گفتن ندارم. چند ساعتی طول کشید تا درست و حسابی فهمیدم که چه اتفاقی افتاده است. حتی خواب این  اتفاق را هم نمی‌دیدم.

در دیدار فینال فقط برتینی نیست که به تاریخ‌سازی می‌اندیشد. جوکوویچ تنیس‌باز صرب که تاکنون پنج بار قهرمان ویمبلدون شده است، تنها به یک قهرمانی دیگر نیاز دارد تا در کنار راجر فدرر و رافائل نادال (پرافتخارترین مردان تنیس تاریخ) بایستد.جوکوویچ که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ هم قهرمان ویمبلدن شده با قهرمانی در رقابت‌های امسال می‌تواند بیستمین قهرمانی خود در گرند اسلم‌ها را جشن بگیرد.

جوکوویچ نیز درباره رسیدن به سی‌اّمین فینال یک گرند اسلم، گفت: به نظرم با دیدن نتیجه نمی‌توان راجع به چگونگی بازی مرحله نیمه نهایی در مقابل دنیس شاپووالف قضاوت کرد. او ست اول را می‌توانست برنده شود. در ست دوم هم شاید بتوان گفت که او بازیکن برتر زمین بود. شاپووالف شانس رسیدن به فینال را داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار