رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تولید سالانه بیش از پنج میلیون و ۵۷ هزار تن محصولات کشاورزی در استان، گفت : این مقدار چهار و نیم درصد تولیدات کل کشور را شامل می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در استان کرمانشاه سالانه بیش از چهار میلیون و ۱۴۹ هزار تن تولیدات زراعی و ۳۴۰ هزار تن محصولات باغی تولید می‌شود.

او گفت : با توجه به تولید بیش از ۱۰۶ میلیون و ۱۴۳ تن محصولات زراعی و باغی در کشور، استان کرمانشاه سهم ۴.۲۲ درصدی از این تولیدات دارد.

حاتمی کل تولیدات آبزیان استان را ۲۳ هزار تن و ۶۰۵ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: با توجه به تولید ۵۲۶ هزار و ۷۲۹ تنی این محصول در کشور، کرمانشاه سهم ۴.۴۸ درصدی را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه افزود: استان ما هم اکنون ۱۱.۴۵ درصد از کل تولیدات دامی خود را با تولید ۵۴۴ هزار و ۲۲۱ تن به خود اختصاص داده است.

او تولیدات دامی کل کشور را چهار هزار و ۷۵۲ تن در سال اعلام کرد.

حاتمی اراضی زارعی استان کرمانشاه را بیش از ۸۹۹ هزار هکتار عنوان و با بیان اینکه سطح زیر کشت محصولات باغی به ۴۲ هزار و ۱۵۲ هکتار می‌رسد، جمعیت دامی استان را چهار میلیون و ۹۵۸ هزار و ۵۱۱ واحد اعلام کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.