مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز گفت: در راستای افزایش امنیت روانی شهروندان و پاک‌سازی چهره شهر از معتادان متجاهر، طرح جمع‌آوری و ساماندهی افراد کارتن‌خواب از سطح این شهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدحسین حسن زاده مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه این طرح در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان با همکاری متولیان این امر اجرا می‌شودگفت: در این طرح با هماهنگی مراجع قضایی افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب‌ها که موجب سلب آسایش عموم شهروندان می‌شوند، شناسایی و جمع آوری می‌شوند.

او با بیان اینکه اکثریت این افراد جمع آوری و برای بهبود وضعیت تحویل مراکز ترک اعتیاد و مکان‌های بازپروری می‌شوندافزود: ۲ مرکز نگهداری آقایان و یک مرکز ویژه بانوان که طبق تفاهم نامه و با تعامل نزدیک توسط شهرداری حمایت می‌شود، برای اجرای این طرح و اسکان این افراد در نظر گرفته شده است.

اوگفت: فرآیند جذب بی خانمان‌ها از طریق معاونت اجتماعی شهرداری انجام می‌شود و از اقدامات انجام شده این مرکز در هفته گذشته ارایه خدمات مشاوره و روانشناسی برای مراجعان کارتن خواب، تهیه کیسه خواب برای کارتن خوابی که حاضر به ترک محل و انتقال به گرمخانه نبود و اسکان موقت چهار نفر از بانوان شناسایی شده توسط ماموران خدمات شهری است.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز ادامه داد: تامین اجاره مسکن توسط خیران و تهیه مایحتاج اولیه و هماهنگی جهت اشتغال کارتن خوابی که حاضر به استفاده از خدمات گرمخانه‌ای نبود و هماهنگی برای جمع آوری خانواده‌ای که به مدت یک ماه در یکی از پارک‌های تبریز زندگی می‌کردند از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی شهرداری تبریز است.

حسن زاده یادآوری کرد: شهروندان در صورت مشاهده افراد کارتن خواب یا بی خانمان در سطح شهر می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ و اطلاع رسانی به فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری در اجرای این طرح کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.