دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر 155 نفر از افراد کارتن خواب و بی خانمان در مرکز ماده 16 نگهداری می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نصرتی گفت: در سالجاری 51 هزار و 136 نفر از خدمات ارائه شده 261 مرکز درمانی دولتی و غیردولتی ترک اعتیاد استان خدمات لازم را دریافت کردند.

وی افزود: از این تعداد 466 نفر در مرکز ماده 16 پذیرش شده اند که 282 نفر از آنان بعد از سه الی شش ماه نگهداری و درمان ترخیص شده اند.

نصرتی با اشاره به افزایش ظرفیت مرکز ماده 16 به بیش از 500 نفر اظهار کرد: در بخشی از این مرکز معتادان تمایلی نیز پذیرفته و مورد درمان و نگهداری قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: یک هزار و 484 نفر از بهبود یافته گان استان برای اخذ گواهی مهارت به سازمان فنی و حرفه ای معرفی شده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: 200 نفر به صورت مستقیم در مراکز اقامتی و بیش از 200 نفر نیز به صورت غیر مستقیم در مراکز کارگاهی و اقتصادی استان پس از بهبودی مشغول به کار هستند.

وی افزود: در 10 ماهه سالجاری یک هزار و 569 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط و در این راستا نیز 18 هزار و 138 قاچاقچی، توزیع کننده، حمل کننده و مصرف کننده مواد دستگیر شده است.

نصرتی گفت: در این مدت 32 باند قاچاق تهیه و توزیع مواد مخدر با 397 مرحله عملیات پلیسی در استان منهدم شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته سه طرح پژوهشی با اعتبار 200 میلیون ریالی انجام و هفت پایان نامه با اعتبار 140 میلیون ریال حمایت شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سالجاری نیز 11 طرح با اعتبار 700 میلیون ریال مصوب شده، افزود: در شش ماهه نخست امسال این ستاد رتبه نخست و در شش ماهه دوم نیز رتبه نخست در حوزه پژوهش را در کشور از آن خود کرده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.