عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از ورود واکسن تولید مشترک ایران و کوبا به کشور خبر داد و گفت: این واکسن طی چند ماه آینده به تولید انبوه در کشور خواهد رسید.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، همایون سامه یح، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، ضمن  ابراز خرسندی از موفقیت مشترک ایران و کوبا در خصوص تولید واکسن کرونا، گفت: برخی از خبرگزاری‌ها مدعی شدند که کشور کوبا این واکسن را مختص خود دانسته و همکاری خود را با ایران تکذیب کرده است، اما براساس اطلاعات موثقی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرده ام و همچنین پیام تبریک سفیر کوبا در خصوص موفقیت مشترک ایران و کوبا، این اخبار و اطلاعات کذب را تکذیب می کنم و از این همکاری مشترک خوشحال و خرسند هستم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در ایران ۶ واکسن در حال حاضر در حال تولید است، تصریح کرد: در حال حاضر بودجه‌های مختلفی از سوی دولت جهت تحقیق و تولید واکسن کووید _۱۹ در نظر گرفته شده است که ما به تمامی واکسن‌های تولید داخل امیدوار هستیم، اما بهتر این بود که بودجه‌های مورد نظر دوبرابر می‌شد و در اختیار ۳ شرکت جهت تحقیق و تولید واکسن کرونا قرار می‌گرفت.

 اوبا اشاره به پیشینه کشور کوبا در حوزه سلامت و پزشکی در دنیا، اظهار داشت: کشور کوبا در خصوص تجهیزات پزشکی و دارویی بسیار قدرتمند عمل کرده، همچنین انستیتو پاستور هم در خصوص تولید واکسن از سابقه درخشانی برخوردار است. بنابراین می‌توانیم در خصوص تولید انبوه مشترک واکسن ایران و کوبا امیدوار باشیم که در کنار سایر واکسن‌هایی که در کشور تولید خواهد شد، طی ماه‌های آینده مردم عزیز کشورمان واکسینه شده و این ویروس منحوس ریشه کن شود.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۱۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
خواهشا اگه خبر بد بذارید مردم خوشحالتر می شن ما الان شش ماهه 10 نوع واکسن تولید می کنیم ولی افغانستان تونست همه مردمش رو واکسینه کنه ما هنوز در اندرخم 10 درصد مردم خودمون هم موندیم. حاشا به مدیریت شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۰ تير ۱۴۰۰
ابن چند ماه آینده دقیقا از چند ماه دیگه محاسبه میشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۰ تير ۱۴۰۰
تازه طي چند ماه آينده!!
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۰۸:۰۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
با تولید 6 واکسن، این وضعیت را داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۰ تير ۱۴۰۰
روزی ۱۰۰۰تا خبر خوش میاد ولی مردم بدبختتر میشن