استفاده آمازون از رادار با هدف مانیتورینگ خواب کاربران

آمازون اعلام کرد که قصد دارد با راداری کیفیت خواب کاربران را کنترل کرده که این نظارت می‌تواند به افراد مبتلا به نقص تحرک، گفتار یا لامسه کمک کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بیزینس استاندارد؛ شرکت آمازون موفق به کسب مجوز ایالات متحده برای استفاده از رادار برای نظارت بر عادات خواب مصرف کنندگان شده است. کمیسیون ارتباطات فدرال روز جمعه به این شرکت اجازه استفاده از سنسور رادار برای حس حرکت و فعال کردن ویژگی‌های ردیابی خواب بدون تماس را داد.


بیشتر بخوانید


کنترل خواب برای بهبود بیماری‌ها

آمازون در تاریخ ۲۲ ژوئن از FCC، تنظیم کننده موارد استفاده از امواج هوایی، برای بازاریابی دستگاهی که از رادار استفاده می‌کند، درخواست مجوز کرد. این فن آوری در سه بعد حرکت را ضبط می‌کند و به کاربر امکان می‌دهد تا ویژگی‌های خود را از طریق حرکات ساده کنترل کند.

طبق گفته آمازون، این قابلیت می‌تواند به افرادی که دارای «نقص تحرک، گفتار یا لامسه هستند» کمک کند و همچنین می‌تواند خواب را با دقت بالایی کنترل کند. آمازون در ادامه گفت: "استفاده از سنسور‌های رادار در ردیابی خواب می‌تواند آگاهی و مدیریت خواب را بهبود بخشد که به نوبه خود می‌تواند برای بسیاری از آمریکایی‌ها مزایای قابل توجهی برای سلامتی ایجاد کند. این رادار حسگر‌ها به مشتریان امکان می‌دهد تا مشکلات احتمالی خواب را تشخیص دهند. "

استفاده آمازون از رادار با هدف مانیتور خواب کاربران

این شرکت در نامه درخواستش به طور کامل دستگاه را توصیف نکرده، اما گفته که این یک دستگاه تلفن همراه نخواهد بود. آژانس در نامه خود با تأیید درخواست آمازون اعلام کرد FCC پیش از این مجوز مشابهی را برای رادار به Google داده بود تا کنترل بدون لمس تلفن‌های هوشمند Pixel را امکان پذیر کند.

آمازون با مچ بند Halo خود سلامتی کاربران را کنترل می‌کند. این دستگاه که به دنبال اندازه گیری میزان چربی و ضربان قلب است، توسط برخی از بازرسان مورد انتقاد قرار گرفته و به دلیل منفی بودن بیش از حد رد شده است. این شرکت همچنین مدت‌ها است در حال توسعه فناوری طراحی شده برای اجازه دادن به مشتریان در کنترل دستگاه‌ها با استفاده از حرکات دست است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار