شکرالله سلمان زاده، گفت: مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان مجهز به دستگاهی است که قطعی برق مشکلی برای بیماران ایجاد نکند.

شکرالله سلمان زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفت وگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت: قطعی‌های برقی که این روز‌ها در حال رخ دادن است مشکلی در روند درمان بیماران بستری در بیمارستان‌های منطقه جنوب غرب خوزستان ایجاد نمی‌کند، زیرا تمام مراکز درمان منطقه دارای دستگاه ژنراتور هستند.

او افزود: با تمهیدات انجام شده و شیوه خاص نگهداری از واکسن‌های بیماری کرونا، در زمان بی برقی از فاسد شدن آن‌ها جلوگیری و در شرایطی مطلوب نگهداری می‌شوند.

سلمان زاده در خصوص واکسیناسیون گرو‌های پرخطر ادامه داد: در حال حاضر همچنان در حال واکسینه کردن افراد بالای ۷۰ سال هستیم و، اما احتمال می‌رود که با ابلاغ معاون وزیر بهداشت روند واکسیناسیون گروه ۶۵ به بالا نیز از فردا آغاز گردد و بعد از آن به تزریق واکسن به گروه‌های سنی پایین‌تر بپردازیم.

او برای نبود مشکل کمبود نیرو برای واکسیناسیون عمومی بیان کرد: افزون بر کادر درمان، آموزش‌های لازم به دانشجویان رشته‌های پزشکی و بسیجی‌ها داده شده است و در صورت دریافت واکسن از وزارت بهداشت و درمان تا پایان شهریور واکسیناسیون عمومی انجام خواهد پذیرفت.

سلمان زاده با اشاره به نمونه‌های جدید جهش یافته‌ی کرونا، راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری و قطع زنجیره ابتلا به آن را رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست‌ها عنوان کرد.

او با اعلام خروج آهسته از دوره چهارم کرونا و ضروری دانستن رعایت دستورالعمل‌ها میزان شناسایی افراد جدید مبتلا به بیماری کرونا در منطقه جنوب غرب استان خوزستان را ۱۰۵ نفر خواند و ادامه داد: از این تعداد ۲۴ نفر بستری شدند و در حال حاضر ۱۴۹ بیمار بستری در بیمارستان‌های منطقه وجود دارد که حال ۳۲ نفر از آن‌ها مناسب نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در پایان با اشاره به شهادت یکی از بانوان کادر درمان آبادان در چندروز گذشته به خانواده او تسلیت گفت.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.