مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: ارتقای تاب آوری اجتماعی به کاهش تنش‌های اجتماعی و در نتیجه تقلیل پرونده‌های قضایی منجر می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در اولین جلسه ستاد استانی صبر به منظور بررسی ساز و کار‌های تحقق مطلوب صلح و سازش در دادگستری استان، افزود: اعتلای فرهنگ صلح و سازش و رضایت، نظامند کردن تقویت مشارکت‌های اجتماعی، افزایش تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضائیه با رویکرد صلح و سازش، اعتلای فرهنگ احترام به قانون و حقوق شهروندی از مهمترین اهداف تشکیل این ستاد است که باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه ستاد صبر برای ترویج فرهنگ متعالی صلح، بخشایش و رضایت تشکیل شده است، اظهار داشت: در راستای نهادینه کردن عدالت اجتماعی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد از جمله صلح و سازش و گسترش رضایت ضروری است نسبت به شناسایی معتمدان محلات، مشاهیر، هنرمندان و سایر ظرفیت‌های مردمی اقدام شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: در راستای استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد به عنوان یاران صلح در ترویج فرهنگ صبوری و گذشت ضروری است، طرح تاب آوری اجتماعی با تکیه بر مناطق کمتر توسعه یافته استان اجرایی شود.

بیدخام خاطرنشان کرد: تشکل‌های مردمی به عنوان حلقه واسط بین مردم و دولت می‌توانند با شناسایی و همکاری با معتمدان، بزرگان، مشاهیر مذهبی، علمی، هنری و ورزشی در محلات و ساماندهی آن‌ها تحت عنوان صلح یار و سفیران صلح در محلات نسبت به آموزش، آگاهی بخشی به خانواده‌ها و ترویج فرهنگ صلح و دوستی اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه این ستاد در راستای اعتلای صلح و سازش، استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادینه‌سازی عدالت ترمیمی در جامعه تشکیل شده است، اظهار داشت: ضروری است با الهام از آموزه‌های اسلامی، لزوم حاکمیت فرهنگ مدارا و عفو و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد با دستگاه قضایی در راستای افزایش میزان صلح و سازش اقدامات موثری را در استان رقم زد.

بیدخام گفت: این ستاد می‌تواند تشکل‌هایی را که دنبال کار خیر و سازش هستند، ساماندهی کند و با هماهنگی بین سایر گروه‌ها باعث شود اثرگذاری و نتیجه بخشی بیشتری در صلح و سازش داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار