شمس اللهی گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود تا پایان امسال ۱۸۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان ایلام گاز‌دار شوند که در این راستا، از ابتدای امسال تاکنون ۲۹ واحد گازدار شده‌اند.

عباس شمس اللهی مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود تا پایان امسال ، ۱۸۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان ایلام گاز‌دار شوند که در این راستا، از ابتدای امسال تاکنون ۲۹ واحد گازدار شده‌اند.

او ادامه داد: از بدو گاز‌رسانی به استان تاکنون ۹۸۶ واحد تولیدی و صنعتی اعم از صنایع عمده و جزء در نقاط مختلف شهری و روستایی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده‌ اند.

او بیان کرد: با توجه به نقش صنایع در رونق و آبادانی استان و در راستای منویات مقام معظم رهبری به منظور حمایت از تولید داخلی، گازرسانی به صنایع واجد شرایط همچنان یکی از اولویت‌های اصلی شرکت گاز استان ایلام به شمار می‌رود.

مدیر‌عامل شرکت گاز استان اظهار کرد: در آغاز امسال و با وجود تمام محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، با تلاش کارکنان و پیمانکاران اجرایی تا اواسط تیرماه امسال تعداد ۲۹ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز متصل شده که باعث صرفه جویی سالانه ۴۲ میلیون لیتر سوخت‌های مایع می‌شود.

شمس اللهی مطرح کرد: گاز‌رسانی به صنایع علاوه بر ایجاد ارزش افزوده فراوان برای استان ایلام، باعث کاهش آلودگی صنایع شده و بدین ترتیب موجب ارتقای شاخص‌های حفظ و بهبود محیط زیست و توسعه پایدار می‌شود.

مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" از سوی مقام معظم رهبری و اهداف تعیین شده در این سال، با همت و تلاش جمعی همکاران شرکت گاز استان تا اواسط تیرماه امسال، این شرکت شاهد تحقق ۷۵ درصدی اهداف مصوب امسال در خصوص جایگزینی گاز با سوخت‌های فسیلی بوده است.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ کیلومتر خط تغذیه و شبکه برای واحد‌های تولیدی و صنعتی انجام شده است، افزود: ۸۰ کیلومتر خط تغذیه و شبکه در پیمان‌های جاری واحد گازرسانی به صنایع در نظر گرفته شده است که هم اکنون ۴۰ کیلومتر آن فعال و در حال اجرا است.

او با بیان اینکه میزان مصوب جایگزینی گاز با سوخت‌های فسیلی طی امسال ۱۵ هزار متر مکعب در ساعت است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون با گازرسانی به این ۲۹ واحد صنعتی، بیش از ۱۱ هزار‌و ۲۰۰ متر مکعب در ساعت گاز به جای سوخت‌های فسیلی جایگزین شده است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.