رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: روزانه حدود هزار و ۲۴۷ کیلوگرم زباله عفونی و عادی در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بی خطرسازی می‌شود.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: روزانه حدود هزار و ۲۴۷ کیلوگرم پسماند‌های ویژه بیمارستان اعم از عفونی، برنده و نوک تیز، مراکز درمانی و پسماند‌های عادی جمع آوری و بی خطر سازی می‌شود.

سخنور با بیان اینکه زباله‌های عفونی و بیمارستانی از زباله‌های خاص هستند که باید پیش از دفن عملیات بی خطرسازی بر روی آن‌ها انجام شود، افزود: روزانه ۷۰۰ کیلوگرم زباله بیمارستانی و ۵۴۷ کیلوگرم زباله عفونی مراکز درمانی بخش خصوصی در این واحد بی خطرسازی می‌شود.

او با اشاره به اینکه جمع آوری زباله‌های عفونی توسط شرکت‌های بخش خصوصی انجام می‌شود، اضافه کرد: این زباله‌ها از طریق ۳ دستگاه اتوکلاو و مایکروویو (اشعه یوبی) در پارکینگ بیمارستان بی خطرسازی می‌شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: این زباله‌ها پس از بی خطرسازی و آسیاب شدن به سایت زباله شهری مهاباد واقع در سیدآباد منتقل و در این محل همراه با دیگر زباله‌های شهری مدفون می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اعلام اینکه جمع آوری پسماند‌های پزشکی مراکز درمانی داخل شهر و حمل و نقل آن به واحد بی خطرسازی بیمارستان امام خمینی توسط خودرو ویژه حمل زباله‌های عفونی انجام می‌شود، ادامه داد: خودرو مذکور دارای مجوز از محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی استان است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.