بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر ابتکاری برای خدمت مردم

هلال احمر شهرستان دلیجان با هدف رفع نیاز مردم، بانک امانات تجهیزات پزشکی را راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، یکی از مشکلات مردم در دوران بیماری و بیمارداری به خصوص در دوران کرونا تهیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز است.

از طرفی این تجهیزات معمولا گران هستند و مردم برای تهیه آن‌ها با مشکل مواجه می‌شوند و طرف دیگر هم با افزایش شیوع کرونا و نیاز مردم این تجهیزات در بازارکمیاب هستند و مردم در مذیقه قرار می‌گیرند.

برای رفع این مشکل مردم جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دست به ابتکاری جالب زده و با راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی سعی کرده بخشی از مشکل مردم را رفع کند.

مریم کارچی رئیس هلال احمر شهرستان دلیجان بهره‌برداری از بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر دلیجان و تجهیز این بانک را از اقدامات مهم این جمعیت عنوان کرد.

کارچی با اشاره به نیاز بیماران کرونایی به اکسیژن در مدت زمانی کوتاه افزود: خیران نوع دوست ۱۵ عدد کپسول اکسیژن به این جمعیت اهدا کردند و بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که نیاز به اکسیژن داشتند با مراجعه به بانک امانات جمعیت بصورت رایگان از این تجهیزات استفاده کردند.

او اضافه کرد: خیران دلیجانی همچنین امسال یک دستگاه لیزر به ارزش ۲ میلیارد ریال و ۲ دستگاه اکسیژن ساز به ارزش ۶۰ میلیون ریال به هلال احمر این شهرستان اهدا کردند.

رئیس هلال احمر دلیجان بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان مرکزی هم عصا، واکر و یک دستگاه اکسیژن ساز به هلال احمر دلیجان اهدا کرد.

او ادامه داد: خیران دلیجانی بهار امسال ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به هلال احمر کمک کردند که ۶۰۰ میلیون ریال از این کمک‌ها در قالب ۲۰۰ سبد معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا در بین نیازمندان توزیع شده است.

کارچی گفت: با توجه آثار کرونا بر کسب و کار‌ها و وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، جمعیت هلال احمر دلیجان سا ل گذشته ۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض درمانی به مددجویان نهاد‌های حمایتی شهرستان دلیجان پرداخت و ۴۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دلیجان ادامه داد: این جمعیت از روز‌های نخست شیوع ویروس کرونا فعالیت خود در راستای جلوگیری از شیوع و کاهش آسیب‌های این ویروس با اجرای طرح غربالگری و تب‌سنجی در مبادی ورودی شهر اجرا کرده و تداوم داده است.

او اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال حدود ۵۰ نفر به جمعیت ۶۰۰ نفری جمعیت هلال احمر دلیجان پیوستند و ۸۰ نفر در بهار امسال از خدمات مرکز فیزیوتراپی بقیه‌الله هلال احمر این شهرستان بهره‌مند شدند.

کارچی با اشاره به فعالیت ۱۱ خانه هلال در دلیجان گفت: این خانه‌ها در راستای ارایه آموزش‌های همگانی به ساکنان مناطق شهری و روستایی راه‌اندازی شدند و توزیع اقلام بهداشتی بسته معیشتی از دیگر اقدامات مهم جمعیت در خانه‌های هلال بوده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.