نماینده مردم لارستان در مجلس گفت: مجلس در سال اول، ریل گذاری را انجام داده و برای ۴ سال بر مبنای چهار محور شفاف‌سازی، مردمی‌سازی، هوشمندسازی و کارآمدسازی بنا نهاد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین حسین زاده نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات با همه فراز و نشیب‌ها و همه سنگ‌اندازی‌هایی که دشمنان ما داشتند، به پایان رسید و پایان خوشی هم داشت.

او ضمن تقدیر از کادر اجرایی انتخابات، افزود: امید است نظام مقدس جمهوری اسلامی در تراز گام دوم انقلاب تشکیل بشود و شاهد توسعه و رشد و آبادانی کشور باشیم.

حسین زاده ادامه داد: متاسفانه شرایط اقتصادی جامعه و معیشت مردم در وضعیت خوبی نیست، قرار بود چرخ اقتصاد همراه با چرخ سانتریفیوژ‌ها بچرخد که متاسفانه چرخ اقتصاد هم پنچر شد، اما امیدوارم که با یک همدلی و وحدت و همراهی همراه با کار کارشناسی استفاده از جوانان مومن، متعهد و جهادی در راستای شعار رئیس‌جمهور منتخب، آقای رئیسی که مبنای ایشان فسادستیزی همراه با عدالت است، رقم بخورد.

او بیان کرد: مجلس شورای اسلامی هم در این یک سالی که گذشت با رویکرد تحولی و جلوگیری از تبعیض که داشت، عامل مهمی در توسعه، قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون در کشور بود و رهبری معظم نیز این دوره را، یکی از انقلابی‌ترین مجالس تاریخ و نقطه امید مردم خطاب کردند به همراه با نصیحت‌های مومنانه که همیشه چراغ راه ما جوان‌ها بود.

نماینده مردم لارستان تاکید کرد: مجلس در سال اول، ریل گذاری را انجام داده و برای ۴ سال بر مبنای چهار محور شفاف‌سازی، مردمی‌سازی، هوشمندسازی و کارآمدسازی بنا نهاد.

حسین زاده گفت: این رویکرد تعاملی که مجلس داشته همراه با اراده و بازدید‌های میدانی که انجام می‌دهند باعث شده که یک تحول عظیمی در همین سال اول به وجود بیاید و این دولت سست و کم اراده که از پشت شیشه‌های خیابان پاستور دارند نظارت می‌کنند را حداقل به تحرک وا دارد.

او افزود: یکی از این کار‌ها که مجلس در حوزه بین‌المللی انجام داد، تصویب قانون اقدام راهبردی برای حل تحریم‌ها بود همین باعث شد تا دولت از حالت انفعالی دربیاید و قفل صنعت هسته‌ای باز بشود و کشور‌های پنج به اضافه یک به التماس بیفتند که بیاید مذاکره قطعاً سال‌های بعد مشخص خواهد شد.

نماینده مردم لارستان بیان کرد: به هر حال اولویت مجلس معیشت، اقتصاد و فرهنگ جامعه است در همین راستا چندین قانون خوب مصوب شد که یکی از آن‌ها در حوزه مسکن است که به عنوان یکی از پیشران‌های محرک اقتصادی کشور محسوب می‌شود و طرح مالیات بر مسکن‌های خالی که تا سال آینده خواهیم دید و خود کارشناسان اذعان دارند که نزول قیمت مسکن را شاهد خواهیم بود.

حسین زاده اظهار داشت: دومین قانونی که انجام دادیم، بسته اقتصاد مردمی و قانون الزام دولت به یارانه کالا‌های اساسی بود که در نیمه دوم پارسال مصوب شد و پرداخت شد این یکی از طرح‌هایی بود اندک کمکی به معیشت مردم کرد.

او تصریح کرد: وضعیت معیشت اکنون بحرانی است که با این طرح‌های مسکن شاید خیلی سخت باشد، اما هر حال این کار در حال انجام است.

حسین زاده گفت: یکی از کار‌های خوبی که در مجلس مصوب شد، در زمینه کشاورزی بود که استان منتفع می‌شود و فارس حدود ۱۰ درصد از غذای کشور را تامین می‌کند.

او ادامه داد: حدود ۴۰ درصد از درآمد مردم استان از کشاورزی است و باید در زمینه تضمین خرید محصولات کشاورزی، بخشودگی سود و جرائم تسهیلات کشاورزی، نماینده کشاورزان حضور داشته باشند.

نماینده مردم لارستان با اشاره به افزایش ۴ برابری حقوق سربازان، گفت: حقوق سربازانی که شاید تا الان کمترین توجهی به آن‌ها می‌شد اکنون به ۴ برابر رسیده، یکی دیگر همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بود طرح تعالی جمعیت و جوانی خانواده‌ها همچنین حمایت از حقوق زنان که در حوزه فرزند آوری و کاهش هزینه، عزیزانی که برای درمان ناباروری اقدام می‌کند و هزینه بیمه که هزینه بسیار سنگینی است به آن توجه شد.

اوبا اشاره به ۲ تا ۳ برابر شدن تسهیلات ازدواج بیان کرد: این امر منشاء امید است و رونق تشکیل خانواده را به دنبال دارد.

حسین زاده اظهار کرد: در برنامه پنج ساله ششم یا اضافه مصرفی که ما سالیانه داریم، حاصل رشد جمعیت توسعه شهر‌ها و روستا‌ها و مسائلی از این دست، ما باید هر سال پنج درصد اضافه تولید برق داشته باشیم.

او با بیان اینکه چالش رئیس‌جمهور جدید، خاموشی گسترده در تابستان است، افزود: مسئولان وزارت نیرو که آمدند، گفتند پیک بار ۵۳ هزار مگاوات است و ما ۵۶ هزار مگاوات تولید داریم مشکلی نخواهیم داشت، اما خودشان اعلام کردند که از ۶۶ تا ۶۷ هزار مگاوات رد کرده است و گرمای طاقت فرسا ادامه دارد مخصوصاً در مرداد ماه.

نماینده مردم لارستان گفت: در این شرایط بهترین کار این است که ضربتی و کوتاه مدت این کار را انجام دهیم و صنایع بزرگمان بالاخره تایم بندی و شیفت بندی شود همچنین معادن خاموش بشود که این پیک را بتوانیم از آن عبور کنیم، اما این شایسته نیست که از چهل سه سال بعد از انقلاب اسلامی ایران گذشته باشد و جمهوریت ما فراگیر شده باشد در سراسر دنیا، اما می‌بینیم که در کشور برق مشکل دارد، آب مشکل دارد، در روستا‌ها جاده مشکل دارد و این زیبنده مردم نیست.

حسین زاده ادامه داد: مسئولان باید به هوش باشند و دولت جدید باید جهادی، انقلابی و شبانه روز کار کند همچنین از ایجاد طرح‌هایی که هزینه بر هست جلوگیری شود و همین طرح‌های نیمه تمام که وضعیت معیشت و زیرساخت‌های مورد نیاز روزمره مردم هست به آن پرداخته شود.

او با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس، گفت: فارس از بزرگترین استان‌های جمعیتی و مساحتی کشور هست و ظرفیت بسیار خوبی در قسمت‌های مختلف دارد.

نماینده مردم لارستان گفت: در همین سند آمایش که یک سند جامع و بلندمدت ۲۵ ساله است، استان فارس قطب گردشگری و علمی شناخته شد، حتی حائز رتبه ممتاز در حوزه خدمات درمانی بهداشتی اقتصادی بازرگانی و تجاری شناخته شد که این می‌طلبد که استان فارس به عنوان یک استان نمونه در این حوزه فعال باشد.

او بیان کرد: در زمینه انرژی هم استان فارس بسیار توانمند است که در حوزه راهبرد‌های انرژی جلسات مختلفی در استان برگزار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار