طالبان ضمن اعلام این‌که در توافقنامه دوحه درباره حمله به مراکز شهر‌ها چیزی عنوان نشده است، از عدم تصمیم خود برای حمله به شهر‌ها خبر داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از طلوع نیوز، درحالی که نزدیک به ده ولایت افغانستان ازجمله مرکز ولایت بادغیس در دو ماه گذشته شاهد درگیری‌هایی بوده‌اند، رئیس هیأتی از طالبان که به مسکو رفته است، گفت در توافق‌نامه صلح دوحه میان آمریکا و طالبان درباره حمله به شهر‌ها چیزی نیامده است و طالبان مصمم نیست به مرکز‌های ولایات حمله کند.

شهاب‌الدن دلاور، عضو رهبری طالبان می‌گوید که این گروه برای جلوگیری از خونریزی، به شهر‌ها حمله نخواهد کرد.

شهاب‌الدن دلاور در این باره گفت: «ما باعث سقوط ولایت‌ها نمی‌شویم. فی‌الحال هیچ عملی را انجام نمی‌دهیم که خون افغان‌های ما ریخته شود.»

این عضو بلندپایه طالبان می‌گوید که از میان ۳۹۰ ولسوالی در افغانستان، حدود ۲۵۰ ولسوالی به دست طالبان افتاده است و این یعنی چیزی حدود ۸۰ درصد افغانستان است.

نمایندگان طالبان علت افزایش خشونت‌ها و سقوط ولسوالی‌ها را بی‌توجهی دولت افغانستان به درخواست این گروه برای آزادی زندانیان بیشتر طالبان و پاک نشدن نام‌های رهبران آنان از فهرست سیاه سازمان ملل می‌دانند.

در همین حال، وزیرخارجه هند و روسیه در نشستی نگرانی‌های خود را درباره اوضاع امنیتی افغانستان ابراز کرده‌اند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که تازمانی که عملیات نظامی در داخل مرز‌های افغانستان ادامه دارد، مسکو هیچ اقدامی اتخاذ نخواهد کرد.

جی شنکر، وزیرخارجه هند نیز اعلام کرد: «نکته‌ای که اکنون بر آن تأکید داریم این است که خشونت‌ها باید کاهش یابد. خشونت نمی‌تواند راه‌حلی برای وضعیت افغانستان باشد.»

اعضای مذاکره‌کننده هیأت طالبان گفتند که درباره نظام افغانستان و برگزاری انتخابات، در گفت‌وگو‌های میان افغان‌ها تصمیم گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.