وزیر خارجه روسیه اعلام کرد تحولات افغانستان به ویژه حفظ امنیت مرز‌های تاجیکستان، مسکو را نگران کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به تحولات اخیر افغانستان و تحرکات گروه طالبان در مرزهای این کشور واکنش نشان داد.

او گفت: تحولات افغانستان به ویژه آنچه مربوط به امنیت مرز‌های تاجیکستان است، مسکو را نگران کرده است.

لاوروف افزود: اجرای توافقنامه‌های امضا شده میان واشنگتن و طالبان ضروری است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که تا زمانی که عملیات نظامی در داخل مرز‌های افغانستان ادامه دارد، مسکو هیچ اقدامی اتخاذ نخواهد کرد.

این مقام روس روز پنجشنبه نیز اعلام کرد که خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در واقع پذیرفتن شکست مأموریت خود در این کشور است و خطر حملات تروریستی در افغانستان با توجه به عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از این کشور در حال افزایش است.

این درحالی است که شهاب الدین دیلاور، سخنگوی هیئت طالبان در مسکو گفت: به جز کابل و مناطق اطراف آن مابقی اراضی افغانستان تحت سیطره طالبان قرار دارد. تا زمانی که نیرو‌های آمریکایی به روند خروج از افغانستان پایبند باشند، به آن‌ها حمله نخواهیم کرد. همچنین به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خارجی در کشور حمله نخواهیم کرد. طالبان تا زمان خروج آخرین سرباز آمریکایی از افغانستان به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

این سخنگوی طالبان اعلام کرد که در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات صلح در دوحه قطر، مسئله آتش بس با دولت افغانستان در کابل را بررسی می کنیم و حملات خود را متوقف خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۳۵ ۱۸ تير ۱۴۰۰
طالبان میخواهدخارجیهامنابع افغانستان راغارت نکنندودولت افغانستان رادست نشانده آمریکامیداندخصوصاکه ازوقتیکه آمریکابه افغانستان رفت تولیدموادمخدرچهاربرابرشدواین بی عرضگی دولت افغانستان راثابت کرد.روسیه هم بیشتربه امورداخلی خودرسیدگی کندچون افغانستان کشورهمسایه مرزی اونیست.بهترین راه حل این هست که بعدازدرگیری تمام عیارطالبان بادولت افغانستان وسقوط دولت مرکزی که سربازانش درپایگاه بگرام آمریکااجازه گفتگوباخبرنگارهارانداشتندبه ثمره مهم طالبان درافغانستان فکرکنند.خروج ایادی استکبارازافغانستان.درجنگ افغانستان وآمریکادوهزارنظامی ازامریکاکشته شدوشصت هزارغیرنظامی ازافغان هاکشته شدندضمن اینکه انبارسلاح آمریکاتوسط داعشی های وهابی غارت میشدوسرنوزادبریده میشد.ازهمه مهمترداعش گروه طالبان رامرتدمیداندواین مفهوم بزرگی رادرخودداردطالبان یعنی برگشتن استقلال وامنیت بیشترافغانستان.هربلایی سرخارجی های نظامی درافغانستان بیایدحق آنهاهست.چون تهدیدوخرافه پرستی ایجادمیکنندمانندداعش وهابی.