محدود کردن عملکرد برنامه های محبوب کاربران برای وان پلاس دردسرساز شد

شرکت وان پلاس در تلفن های جدید خودش سرعت عملکرد برخی از برنامه ها را به شدت کاهش داده که با اعتراض کاربران رو به رو شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از‌ ای آر اس تکنیکا؛ آخرین شرکتی که در حال دستکاری قدرت تلفن‌های خودش دیده شده، شرکت OnePlus است. برخی از کارشناسان می‌گویند که این شرکت در حال تقلب در پنجمارک است و بعضی دیگر اعتقاد دارند که وان پلاس فقط عملکرد دستگاه‌ها را بهینه‌تر می‌کند. به نظر می‌رسد همه کاربران و حتی خود این شرکت هم موافق این موضوع که وان پلاس با این اقدامات کنترل عملکرد برنامه را از دسترس کاربران خارج می‌کند و تصمیم می‌گیرد که حداکثر سرعت برای کدام برنامه باشد.


بیشتر بخوانید


داستان با آندری فروموسانو از AnandTech شروع می‌شود. او به تازگی به بررسی عملکرد OnePlus 9 پرداخته و متوجه شده که این تلفن سیستم عامل کروم و سایر برنامه‌های معروف را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. در بعضی مواقع، ظاهراً کروم فقط به هسته‌های Cortex-A55 محدود شده و بیشتر قدرت محاسباتی تلفن هوشمند در هسته‌های بزرگتر A78 و X1 وجود دارد، نادیده گرفته می‌شود.

چرا شرکتی باید سرعت دستگاه را برای برنامه‌های معروف کند؟

فروموسانو می‌گوید وان پلاس قصد دارد در پنجمارک تقلب کند. او در این باره گفت:" ما متوجه شده‌ایم که وان‌پلاس برنامه‌های محبوب را در فهرست سیاه سریع‌ترین هسته‌های خود قرار داده و باعث کاهش سرعت در کار‌های معمول مانند جستجو در اینترنت می‌شود. عملکرد اکثر برنامه‌های معروف به‌طور چشمگیری کاهش یافته است. این مسئله شاید به منظور بهبود عمر باتری براساس عملکرد باشد، اما همچنین به این معنی است که نتایج معمول بنچمارک برای تجربه کاربری تا حدی بی‌فایده تلقی می‌شود. "

محدود کردن عملکرد برنامه های محبوب کاربران برای وان پلاس دردسرساز شد

برنامه محبوب Geekbench با توجه به این گزارش به سرعت دو تلفن OnePlus 9 و 9 Pro را از لیست نتایج خودش حذف و اعلام کرد:" ما این اقدام را نوعی دستکاری می‌دانیم. "

وان‌پلاس در بیانیه‌ای به تمام این مسائل پاسخ داد و گفت که به نظر می‌رسد با آن‌ها موافق است. این شرکت در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: " اولویت اصلی ما همیشه ارائه تجربه کاربری عالی برای محصولاتمان است. به دنبال عرضه OnePlus 9 و 9 Pro در ماه مارس، برخی کاربران در مورد بعضی از مناطقی که می‌توانیم توسط آن‌ها عمر باتری و مدیریت گرمای دستگاه‌ها را بهبود ببخشیم، با ما صحبت کردند. در نتیجه این نظرات، تیم تحقیق و توسعه ما طی چند ماه گذشته تلاش کرده تا با تطبیق نیاز پردازنده با مناسب‌ترین توان، عملکرد دستگاه‌ها را هنگام استفاده از ۳۰۰ مورد از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها از جمله کروم بهینه کند. این امر به کاربر کمک می‌کند ضمن کاهش مصرف برق، تجربه‌ای روان داشته باشد. اگرچه این مسئله ممکن است عملکرد دستگاه را در برخی از برنامه‌های بنچمارک تحت تأثیر قرار دهد، اما تمرکز ما همیشه این است که بتوانیم برای بهبود عملکرد دستگاه برای کاربران خود تلاش کنیم. "

محدود کردن عملکرد برنامه های محبوب کاربران برای وان پلاس دردسرساز شد

اینکه شرکت وان پلاس تصمیم گرفته پس از عرضه تلفن‌ها عملکرد آن‌ها را کاهش دهد، بسیار نگران کننده است. مشتریانی که این تلفن‌ها را خریدند با چیزی که انتظار داشتند رو به رو نمی‌شوند و نمی‌توان این تغییرات را جزئی دانست و کاربران اعلام کردند که باید قبل از اعمال هر تغییری از آن با خبر شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار